W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl
W grudniu ub.r. najwięcej krajowych odsłon mobilnych zanotowały Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RASP, portale WP.pl i Onet.pl oraz mobilna wersja komunikatora GG. Allegro.pl wyprzedziło pod tym względem Interię, a o2.pl - serwisy Gazeta.pl, Pudelek.pl, Fotka.pl i Fakt.pl.
Serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska (bez uwzględnienia stron Finansowysupermarket.pl, Domodi.pl, ABCzdrowie.pl i Testwiedzy.pl, nieobjętych pełnym oskryptowaniem) w grudniu ub.r. zanotowały 930,4 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 26,14 proc. ich wszystkich odsłon krajowych. Grupa GG miała 871,6 mln odsłon mobilnych, a Grupa Onet-RASP - 837,6 mln. Zajmująca kolejne miejsce Grupa Interia.pl (w jej statystykach nie ma danych stron Investroom.pl i Strefa.pl) osiągnęła ponad dwa razy mniej takich odsłon - 342,7 mln.
Grupie GG prawie cały ruch mobilny zapewnia komunikator GG, który w grudniu ub.r. zanotował 857,8 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to na stronach Grupy Allegro.pl takie odsłony stanowiły tylko 8,6 proc. całego ruchu.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych GRUDZIEŃ 2015 |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Wirtualna Polska |
930 431 729 |
26,14% |
2 |
Grupa GG |
871 617 003 |
77,23% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
837 572 322 |
25,39% |
4 |
Grupa Interia.pl |
342 677 508 |
26,68% |
5 |
Grupa Allegro |
283 295 496 |
8,59% |
6 |
Grupa Gazeta.pl |
278 037 476 |
37,68% |
7 |
Grupa Polska Press |
95 668 538 |
31,10% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
80 000 589 |
27,09% |
9 |
ulub.pl |
55 807 736 |
62,99% |
10 |
Grupa TVN |
54 568 252 |
29,30% |
11 |
Grupa ZPR Media |
38 742 805 |
38,36% |
12 |
cda.pl |
38 649 099 |
21,16% |
13 |
filmweb.pl |
36 521 644 |
17,64% |
14 |
bezuzyteczna.pl |
35 310 560 |
43,43% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
28 425 161 |
41,37% |
16 |
Grupa Ceneo.pl |
25 657 938 |
25,98% |
17 |
Grupa Marquard Media |
22 827 497 |
47,53% |
18 |
wiocha.pl |
20 373 440 |
32,26% |
19 |
trojmiasto.pl |
18 655 229 |
40,46% |
20 |
Grupa wPolityce.pl |
16 267 220 |
32,71% |
Większość wydawców zanotowała w skali roku wzrosty krajowego ruchu mobilnego wynoszące od 50 do 100 proc. Grupa Wirtualna Polska zyskała 343,1 mln krajowych odsłon mobilnych (58,4 proc. w górę), Grupa Onet-RASP - 316,4 mln (60,7 proc.), Grupa Interia.pl - 178,6 mln (wzrost o 108,9 proc.), a Grupa Gazeta.pl - 102 mln (57,9 proc.).
Grupa Allegro-GG została rozdzielona z początkiem listopada, po sprzedaży komunikatora GG funduszowi Xevin Investments. W grudniu Grupa GG osiągnęła wzrost ruchu mobilnego w skali miesiąca i wyprzedziła pod tym względem Grupę Onet-RASP.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
węzeł |
grudzień 2015 |
grudzień 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
Grupa Wirtualna Polska |
930 431 729 |
26,14% |
587 345 848 |
14,36% |
2 |
Grupa GG |
871 617 003 |
77,23% |
- |
- |
3 |
Grupa Onet - RASP |
837 572 322 |
25,39% |
521 131 761 |
17,08% |
4 |
Grupa Interia.pl |
342 677 508 |
26,68% |
164 060 194 |
14,11% |
5 |
Grupa Allegro |
283 295 496 |
8,59% |
- |
- |
6 |
Grupa Gazeta.pl |
278 037 476 |
37,68% |
176 045 389 |
24,69% |
7 |
Grupa Polska Press |
95 668 538 |
31,10% |
53 934 695 |
17,84% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
80 000 589 |
27,09% |
74 560 021 |
23,68% |
9 |
ulub.pl |
55 807 736 |
62,99% |
54 087 092 |
55,91% |
10 |
Grupa TVN |
54 568 252 |
29,30% |
32 399 706 |
20,73% |
11 |
Grupa ZPR Media |
38 742 805 |
38,36% |
21 992 946 |
22,66% |
12 |
cda.pl |
38 649 099 |
21,16% |
15 965 869 |
12,35% |
13 |
filmweb.pl |
36 521 644 |
17,64% |
26 567 806 |
11,55% |
14 |
bezuzyteczna.pl |
35 310 560 |
43,43% |
32 845 882 |
23,57% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
28 425 161 |
41,37% |
16 617 229 |
23,19% |
16 |
Grupa Ceneo.pl |
25 657 938 |
25,98% |
17 136 228 |
17,63% |
17 |
Grupa Marquard Media |
22 827 497 |
47,53% |
11 692 928 |
36,06% |
18 |
wiocha.pl |
20 373 440 |
32,26% |
14 051 633 |
16,85% |
19 |
trojmiasto.pl |
18 655 229 |
40,46% |
11 907 882 |
26,87% |
20 |
Grupa wPolityce.pl |
16 267 220 |
32,71% |
- |
- |
Na Onet.pl wykonano w grudniu 626,8 mln krajowych odsłon mobilnych, na WP.pl - 478,1 mln, na Allegro.pl - 224,2 mln, a na Interia.pl - 178,6 mln.
Na Pudelek.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 47,9 proc. całego ruchu krajowego, na Bezuzyteczna.pl i Sport.pl - nieco ponad 40 proc., na Ulub.pl - 63 proc., a na Allegro.pl i NK.pl - tylko trochę powyżej 10 proc.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych GRUDZIEŃ 2015 |
|||
lp. |
domena |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
626 836 953 |
25,49% |
2 |
wp.pl |
478 075 583 |
21,68% |
3 |
allegro.pl |
224 299 755 |
10,68% |
4 |
interia.pl |
178 631 792 |
22,32% |
5 |
o2.pl |
91 735 728 |
15,06% |
6 |
gazeta.pl |
87 200 341 |
28,20% |
7 |
pudelek.pl |
84 620 605 |
47,94% |
8 |
fotka.pl |
78 209 913 |
27,80% |
9 |
fakt.pl |
65 895 045 |
38,27% |
10 |
ulub.pl |
55 807 736 |
62,99% |
11 |
kwejk.pl |
50 608 750 |
26,88% |
12 |
tvn24.pl |
44 414 825 |
35,57% |
13 |
otomoto.pl |
42 366 129 |
19,66% |
14 |
cda.pl |
38 649 099 |
21,16% |
15 |
filmweb.pl |
36 521 644 |
17,64% |
16 |
bezuzyteczna.pl |
35 310 560 |
43,43% |
17 |
nk.pl |
29 533 445 |
10,82% |
18 |
sport.pl |
26 058 044 |
41,57% |
19 |
pomponik.pl |
24 466 402 |
31,96% |
20 |
ceneo.pl |
24 277 383 |
25,56% |
W skali roku liczba krajowych odsłon mobilnych na Onet.pl zwiększyła się o 178,4 mln (czyli 39,8 proc.), a na WP.pl - o 160,7 mln (50,6 proc.). Allegro.pl zanotowało prawie trzykrotny wzrost (o 138,3 mln odsłon) i wyprzedziło Interię, która zyskała 71,1 mln odsłon (66,1 proc. w górę).
Tylko kilkuprocentowe wzrosty krajowego ruchu mobilnego osiągnęły Fotka.pl (o 6 mln odsłon, czyli 8,3 proc.), Ulub.pl (o 1,7 mln, 3,2 proc.) i Bezuzyteczna.pl (o 2,5 mln, 7,5 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
domena |
grudzień 2015 |
grudzień 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
onet.pl |
626 836 953 |
25,49% |
448 469 657 |
16,80% |
2 |
wp.pl |
478 075 583 |
21,68% |
317 387 458 |
12,78% |
3 |
allegro.pl |
224 299 755 |
10,68% |
86 028 975 |
3,45% |
4 |
interia.pl |
178 631 792 |
22,32% |
107 548 374 |
13,78% |
5 |
o2.pl |
91 735 728 |
15,06% |
62 238 404 |
9,80% |
6 |
gazeta.pl |
87 200 341 |
28,20% |
70 921 007 |
20,61% |
7 |
pudelek.pl |
84 620 605 |
47,94% |
69 669 763 |
35,08% |
8 |
fotka.pl |
78 209 913 |
27,80% |
72 220 544 |
24,50% |
9 |
fakt.pl |
65 895 045 |
38,27% |
26 717 224 |
23,40% |
10 |
ulub.pl |
55 807 736 |
62,99% |
54 087 092 |
55,91% |
11 |
kwejk.pl |
50 608 750 |
26,88% |
44 507 037 |
17,98% |
12 |
tvn24.pl |
44 414 825 |
35,57% |
25 908 499 |
25,07% |
13 |
otomoto.pl |
42 366 129 |
19,66% |
22 258 636 |
11,87% |
14 |
cda.pl |
38 649 099 |
21,16% |
15 965 869 |
12,35% |
15 |
filmweb.pl |
36 521 644 |
17,64% |
26 567 806 |
11,55% |
16 |
bezuzyteczna.pl |
35 310 560 |
43,43% |
32 845 882 |
23,57% |
17 |
nk.pl |
29 533 445 |
10,82% |
- |
- |
18 |
sport.pl |
26 058 044 |
41,57% |
18 558 431 |
32,68% |
19 |
pomponik.pl |
24 466 402 |
31,96% |
16 527 256 |
31,50% |
20 |
ceneo.pl |
24 277 383 |
25,56% |
16 599 011 |
17,56% |
Dołącz do dyskusji: W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl