W Netfliksie zlikwidowano zespół marketingowy
Centrala Netflixa rozwiązła zespół specjalistów odpowiedzialnych za promowanie marki na całym świecie.
Informację o zmianach w zespole Netfliksa podał branżowy portal Adweek, powołując się na własne źródła. Firma nie odpowiedziała na prośbę serwisu o komentarz na temat doniesień .
Zlikwidowany zespół zajmował się przygotowaniem i realizacją kampanii promocyjnych produkcji własnych Netflixa. Nie wiadomo, ile osób zostało zwolnionych. Według źródeł Adweeka, zwolniono stosunkowo niewielki zespół, sformowany w 2017 roku, kiedy firma zaczęła być bardziej aktywna reklamowo. Redukcje etatów mogą zwiastować dalszą reorganizację pionu marketingu amerykańskiej platformy, podaje serwis.
Niedawno rezygnację ze stanowiska szefa marketingu Netflixa po niemal siedmiu latach ogłosił Kelly Bennett oraz wiceprezes firmy odpowiedzialny za marketing, Stephen Bruno.
Rosną wydatki na marketing Netfliksa
W czwartym kwartale 2018 roku Netflix odnotował 4,18 mld dolarów przychodu, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku. Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (wobec 185,5 mln dolarów w 2017 r.). W tym czasie serwis zyskał 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-wyniki-finansowe-za-2018-rok-ile-ma-subsrybentow-jakie-wplywy-i-zysk
Dołącz do dyskusji: W Netfliksie zlikwidowano zespół marketingowy