WebService dla PGNiG
WebService wdrożył serwis dla Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa oraz dla Gazu Ziemnego.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA we współpracy z firmą WebService Grupa Solidex przygotowało nowy serwis korporacyjny (http://www.pgnig.pl/) oraz serwis produktowy Gazu Ziemnego (http://www.gazziemny.pl/).
Serwisy zostały zaprojektowane z myślą o szerokim gronie użytkowników. Nawiązują one do nowoczesnej, estetycznej stylistyki biznesowej, która pozostaje w silnym powiązaniu z elementami nowej identyfikacji wizualnej marki PGNiG w serwisie korporacyjnym i marki Gaz Ziemny.
Projektując oba serwisy, WebService położył duży nacisk na czytelne i właściwe prowadzenie użytkownika do poszukiwanych informacji, przez prosty rozkład nawigacji oraz jednoznaczne formy wspomagające lub promujące poszczególne treści. Strony docelowe, zawierające treść, przyjmują odmienny układ funkcjonalny, którego podstawowym celem jest jak najbardziej czytelne i przejrzyste zaprezentowanie informacji docelowych, oraz bogactwo form.
Układ funkcjonalny serwisu produktowego Gaz Ziemny jest spójny z serwisem korporacyjnym, jednak odmienny charakter i forma informacji w serwisie produktowym są odzwierciedlone w warstwie graficznej zawartości serwisu i mają charakter właściwy dla serwisu produktowego skierowanego do konsumentów.
Serwis http://www.pgnig.pl/ jest skierowany do użytkowników, dziennikarzy i inwestorów szukających informacji na temat Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA.
Oprócz danych na temat samej firmy, jej historii i władz, można tu znaleźć informacje interesujące inwestorów (Relacje inwestorskie), wycinki prasowe i informacje dla dziennikarzy, a także aktualne informacje dotyczące firmy i rynku. Wdrożony formularz Newslettera umożliwia subskrypcję informacji dotyczących firmy, a formularz aplikacyjny pozwala na złożenie online dokumentów przez kandydatów do pracy w PGNiG SA. Obszerne archiwum stanowi natomiast ciekawą pozycję dla osób zainteresowanych także starszymi informacjami na temat firmy.
Serwis http://www.gazziemny.pl/ jest skierowany do osób szukających informacji na temat zastosowania gazu ziemnego w różnych dziedzinach gospodarki i przemysłu. Użytkownik znajdzie tu informacje na temat aktualnie obowiązujących taryf w spółkach gazownictwa oraz adresy Biur Obsługi Klienta na terenie całej Polski.
W serwisie produktowym są umieszczone również informacje dotyczące sprężonego gazu ziemnego do napędu pojazdów mechanicznych. Znajdziemy tam informacje nt. możliwości zastosowania tego paliwa do napędu różnego rodzaju pojazdów (autobusy, pojazdy ciężarowe, specjalistyczne, samochody osobowe), jak również adresy stacji zlokalizowanych na terenie kraju.
Użytkownicy obcojęzyczni znajdą aktualne informacje w angielskiej wersji serwisu korporacyjnego.
"Wierzymy, że nowe serwisy spotkają się z dużym zainteresowaniem przede wszystkim inwestorów giełdowych, którzy mogą przeglądać raporty bieżące spółki i notowania akcji PGNiG na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Nowe wersje serwisów są bardziej ergonomiczne, a nawigacja po nich - bardziej intuicyjna. Mamy nadzieję, że korzystanie z nich będzie łatwiejsze i przyjemniejsze niż dotychczas - mówi Małgorzata Przybylska-Bielecka, Rzecznik Prasowy PGNiG.
Oba serwisy zostały oparte o profesjonalny system zarządzania treścią XCMS RedDot, umożliwiający pracownikom PGNiG SA na pełne zarządzanie treścią serwisu, jego bieżącą aktualizację i rozwijanie.
"Największym wyzwaniem było dla nas bardzo ogromne tempo prac i wysokie wymagania formalne i prawne, jakim musieliśmy sprostać podczas projektowania i realizacji projektu.Jeszcze przed prywatyzacją PGNiG, chcieliśmy przygotować narzędzie do dostarczania inwestorom aktualnych informacji na temat firmy. Gotowe serwisy i zadowolenie PGNiG z uzyskanego efektu stanowią dla nas świadectwo, że dobrze wykonaliśmy nasze zadanie" - mówi Krzysztof Pączkowski - koordynator projektu ze strony WebService.
Dołącz do dyskusji: WebService dla PGNiG