Więcej na reklamy dezodorantów, najmocniej promowane Rexona, Medispirant, Nivea i Dove
Producenci dezodorantów i antyperspirantów zwiększyli w tym roku wydatki reklamowe o blisko jedną trzecią. Unilever przegonił pod tym względem Nivea Polska, a reklamowym liderem wśród marek w tej kategorii została Rexona.
27,9 proc. więcej zarobiły w pierwszej połowie br. tradycyjne media (bez internetu) w porównaniu z tym samym okresem roku ub. na reklamach dezodorantów i antyperspirantów - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl. Cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 106,7 mln zł.
Najwięcej reklam tych produktów było, podobnie jak wcześniej, w telewizji. Inwestycje w tym zakresie osiągnęły wartość 86,6 mln zł, po wzroście o 31,6 proc. w skali roku. Natomiast w magazynach wyniosły 10,9 mln zł, o 119,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrosły też wydatki w radiu - o 56,4 proc., do 7,5 mln zł. Więcej reklam dezodorantów i antyperspirantów było także w gazetach - tu wydano blisko 567 tys. zł wobec 89 tys. zł przed rokiem.
Wydatki na reklamy dezodorantów i antyperspirantów (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
65 811 087 zł |
86 583 348 zł |
31,6 |
Radio |
4 820 737 zł |
7 537 339 zł |
56,4 |
Gazety |
89 031 zł |
566 920 zł |
536,8 |
Magazyny |
4 970 202 zł |
10 916 215 zł |
119,6 |
Outdoor |
6 673 997 zł |
|
b.d. |
Kina |
747 945 zł |
811 671 zł |
8,5 |
Indoor |
305 760 zł |
315 000 zł |
3 |
Razem |
83 418 759 zł |
106 730 493 zł |
27,9 |
Tegorocznym liderem wydatków reklamowych wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów jest Unilever Polska, właściciel m.in. marki Rexona. Koncern zwiększył nakłady na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach o 68,6 proc. (do 37,6 mln zł) i pokonała pod tym względem koncern Nivea Polska. Ta firma w minionym półroczu obniżyła nakłady promocyjne w mediach tradycyjnych do 13,4 mln zł (o 48 proc.), spadając na trzecie miejsce wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów.
Drugą pozycję wśród największych reklamodawców tej kategorii zajmuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała ona w mediach 20,4 mln zł, o 80,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
W czołówce tegorocznych największych reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty pojawiła się firma Coty Polska z wydatkami wynoszącymi blisko 9 mln zł. Zastąpiła koncern Henkel Polska, którym w tym roku znalazł się poza gronem największych reklamodawców w tej kategorii kosmetyków. Z kolei wydatki L'Oreal Polska były w tym roku niższe od ubiegłorocznych o 9 proc. i wyniosły nieco ponad 8 mln zł.
Top reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Unilever Polska |
22 319 627 zł |
37 638 778 zł |
68,6 |
Aflofarm Farmacja Polska |
11 343 467 zł |
20 429 986 zł |
80,1 |
Nivea Polska |
25 851 368 zł |
13 442 617 zł |
-48 |
Coty Polska |
b.d. |
8 989 614 zł |
b.d. |
L'Oreal Polska |
8 830 011 zł |
8 039 323 zł |
-9 |
Henkel Polska |
5 892 599 zł |
b.d. |
b.d. |
razem |
83 418 759 zł |
106 730 493 zł |
27,9 |
Marką najsilniej reklamowaną w pierwszych sześciu miesiącach w mediach pozainternetowych była Rexona. Unilever wydał na jej wsparcie 26,8 mln zł (wzrost o 143 proc. w skali roku).
Wiosną br. Rexonę promowała m.in. Jessica Mercedes, a zniknęła z reklam tej marki Anna Lewandowska, która pojawiła się w kampanii Gillette Venus.
Znacznie mniej przeznaczono natomiast na reklamy ubiegłorocznego lidera reklamowego, czyli marki Nivea. Wydatki na jej promocję spadły o 48 proc., do 13,4 mln zł. Obecnie Nivea jest promowana poprzez cykl eventów.
Z kolei na reklamach Medispirantu media zarobiły 55,9 proc. więcej niż rok temu - 17,7 mln zł.
Mniej wydano również na reklamy marki Dove - 10,8 mln zł, wobec 11,2 mln zł rok wcześniej. Ten brand wspierany był m.in. kampanią „NaroDove piękno” z udziałem Doroty Wellman.
Z grona najsilniej wspieranych reklamowo marek dezodorantów i antyperspirantów wypadł w tym roku Garnier. Na jego miejsce pojawił się Adidas Cosmetics, na którego wsparcie przeznaczono blisko 9 mln zł.
Marki dezodorantów i antyperspirantów z największymi wydatkami reklamowymi |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Rexona |
11 035 293 zł |
26 820 801 zł |
143 |
Medispirant |
11 343 467 zł |
17 679 227 zł |
55,9 |
Nivea |
25 851 368 zł |
13 442 617 zł |
-48 |
Dove |
11 215 334 zł |
10 817 977 zł |
-3,5 |
Adidas Cosmetics |
b.d. |
8 989 614 zł |
b.d. |
Garnier |
8 830 011 zł |
b.d. |
b.d. |
Razem |
83 418 759 zł |
106 730 493 zł |
27,9 |
Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamy dezodorantów, najmocniej promowane Rexona, Medispirant, Nivea i Dove