Więcej piwa w telewizji
Reklama piwa możliwa od godz. 20
Reklama piwa i innych niskoprocentowych napojów alkoholowych w radiu, kinie i telewizji będzie możliwa już po godz. 20 - zdecydował dzisiaj Sejm. Do tej pory alkohol można było reklamować od godz. 23.
Za przyjęciem noweli ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi głosowało 232 posłów, przeciw było 135, wstrzymało się 16 osób.
Sejmowe głosowania nad nowelizacją były przerwane na wniosek Ludwika Dorna (PiS). Według niego, w czasie głosowania na jaw wyszły nieznane dotąd szczegóły dotyczące lobbingu. Marszałek Marek Borowski zarządził przerwę i spotkanie Konwentu Seniorów. Większość członków Konwentu nie podzieliła jednak obaw Dorna.
Po wznowieniu głosowań Sejm zdecydował, że reklama i promocja piwa może być prowadzona w telewizji, radiu i kinie od godz. 20 do 6 rano. Nowela umożliwia reklamowanie napojów alkoholowych między godz. 6.00 a 20.00 tylko w jednym przypadku - w trakcie trwania imprezy sportowej. Reklamę może umieścić jej organizator.
Posłowie zdecydowali o dopuszczalności umieszczania reklamy niskoprocentowych napojów alkoholowych na billboardach i tablicach ogłoszeniowych. Pod warunkiem, że 20 proc. ich powierzchni zajmować będą czytelne napisy ostrzegające przed szkodliwością picia alkoholu lub zakazie jego sprzedaży osobom niepełnoletnim.
Nowelizacja zobowiązuje firmy, które świadczą usługi reklamowe, do dofinansowania sportowych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci w wysokości 10 proc. wartości netto wynagrodzenia za wykonanie reklamy napoju alkoholu.
Dołącz do dyskusji: Więcej piwa w telewizji