Większe wpływy z reklam w sieci
Nawet 400 mln zł może być wart rynek reklamy w Internecie w 2007 r.To więcej niż dotychczas szacowano.
Jak podaje "Rzeczpospolita", IAB Polska, organizacja firmdziałających na rynku internetowym, oceniła ostatnio, że zarównoubiegłoroczne wydatki na reklamę internetową, jak i tegoroczną ichprognozę należy skorygować w górę. Trzeba bowiem uwzględnić -wcześniej nieszacowane - wydatki na reklamę w wyszukiwarkach ireklamę kontekstową (dostosowaną do treści wyświetlanychstron).
Według IAB Polska wyniosły one w ubiegłym roku 60 mln zł i wefekcie rynek reklamy internetowej był wart nie 215 mln, lecz 275mln zł. Natomiast w tym roku na reklamę w sieci wydanych może byćnie 305 mln zł, jak wcześniej przewidywała IAB, ale nawet o 110 mlnzł więcej.
Szybki wzrost nakładów na reklamę w Internecie potwierdzają teżanalitycy CR Media Consulting w raporcie o rynku reklamy Ad. MediaRaport. Według nich w I półroczu 2007 r. firmy wydały na nią ponad157 mln zł, czyli o prawie 47 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wciąż jednak nakłady te nie przewyższyły wydatków na reklamę wradiu. Taka zmiana zaszła już w Wielkiej Brytanii. W Polsce -według specjalistów - stanie się to za dwa - trzy lata. W tympółroczu radio zagarnęło 232,4 mln zł z całej puli reklam, aleodnotowało dużo słabszy niż cały rynek wzrost wpływów z reklam -4,6 proc.
Jak pisze "Rz", do Internetu trafiają coraz większe pieniądze,gdyż reklamodawcy biorą pod uwagę nie tylko liczbę potencjalnychklientów, ale również ich rosnącą aktywność w sieci. Przeciętnyużytkownik spędza w niej teraz 31 godzin miesięcznie, o pięć godzinwięcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Większe wpływy z reklam w sieci