Większy szacunek dla e-klienta
Najnowsze badania stosunku internetowych sprzedawców do klientów przynoszą optymistyczne wyniki
Najnowsze badania stosunku internetowych sprzedawców do klientów przynoszą optymistyczne wyniki - przynajmniej w USA. Waszyngtońska agencja Bellevue opublikowała właśnie raport z letniej edycji swojego stałego badania ?Studium Szacunku do Klientów Online?.
Badaniom poddawana jest działalność ponad 500 amerykańskich firm oferujących sprzedaż przez Internet. Praktyki każdego e-sklepu są poddawane ocenie w skali od 1 do 10 w 25 kategoriach, weryfikujących m.in. nastawienie do klientów, postępowanie z ich danymi osobowymi, łatwość nawigacji na sklepowych stronach i reagowanie na monity i reklamacje. W poprzedniej, zimowej publikacji badań średnia ocena poziomu szacunku dla e-klienta wyniosła 6,8 punktu, przy czym aż 37% internetowych sprzedawców w ogóle nie odpowiadało na uwagi zgłaszane online. Obecnie średni wynik podniósł się do poziomu 7,2 a odsetek ?milczących? e-sklepów spadł do 25%. Kategorią, w której sprzedawcy online uzyskali najlepsze rezultaty była przyjazność strony i łatwość nawigacji (średni wynik 8). Według agencji Bellevue kuleje natomiast ochrona danych osobowych klientów (wynik 6,1).
Dołącz do dyskusji: Większy szacunek dla e-klienta