SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” z 2,04 mln zł zysku przy 6,67 mln zł przychodów

W pierwszym kwartale br. PMPG Polskie Media, większościowy udziałowiec wydawców „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 36,9 proc. do 6,67 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę ze 106 tys. zł straty do 2,04 mln zł zysku.

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe) Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Przychody gotówkowe PMPG Polskie Media poszły w dół rok do roku z 9,86 do 6,39 mln zł,  wpływy barterowe - z 708 do 277 tys. zł.

W kwietniu ub.r. firma zakończyła wydawanie papierowej wersji „Wprost”, od maja ub.r. tygodnik ukazuje się tylko w odsłonie cyfrowej. W komunikacie prasowym wyliczyła, że w minionym kwartale zmalały przychody ze sprzedaży reklam drukowanych, projektów eventowych (w sumie o 1,7 mln zł)  i sprzedaży prasy (o 0,8 mln zł), za to o 2 mln zł wzrosły wpływy z reklam internetowych.

Pozostałe przychody sprzedażowe poszły w górę z 300 tys. zł do 1,42 mln zł.

Jednocześnie firma mocno ograniczył wydatki. Koszty sprzedaży poszły w dół z 4,26 do 2,3 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 1,87 do 1,53 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 605 do 376 tys. zł. Z kolei odpisy zawiązywane i rozwiązywane w zeszłym kwartale ostatecznie zwiększyły wynik o 2,1 mln zł.

- Wyniki pierwszego kwartału, a przede wszystkim pozytywna dynamika wskaźników finansowych pokazują, że po roku gruntownych zmian nasza organizacja w pełni przystosowała się do nowej rzeczywistości, a przyjęta strategia przynosi rezultaty - komentuje Jolanta Kloc, wiceprezes PMPG Polskie Media nadzorująca obszar finansowy.

Zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 36 tys. zł do 1,28 mln zł, wynik operacyjny - z 225 tys. zł straty do 961 tys. zł zysku, a wynik netto - ze 106 tys. zł straty do 2,04 mln zł zysku.

- Obejmując funkcję prezesa zarządu deklarowałam, że moim celem jest, aby „wytrwale, krok za krokiem, dokonać zmian i dokończyć transformację cyfrową spółki, aby PMPG była nowoczesną, sprawną organizacją, która efektywnie wdroży projekty rozwojowe i stworzy ciekawe możliwości dla jej pracowników.” Wyniki pierwszego kwartału napawają optymizmem, wskazują, że podążamy dobrą drogą - uważa Katarzyna Gintrowska, od początku kwietnia br. prezes PMPG Polskie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W połowie lutego PMPG Polskie Media zawarła list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP.

PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, do szefa jej rady nadzorczej Michała M. Lisieckiego należą akcje stanowiące 62,4 proc. kapitału firmy. W poniedziałek na koniec sesji kurs spółki wynosił 4,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 43,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” z 2,04 mln zł zysku przy 6,67 mln zł przychodów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Albercik
Ależ opalona ta rozgrywająca !
0 0
odpowiedź
User
Zwolniona
Zwolnili prawie wszystkich, to maja zysk.
0 0
odpowiedź
User
Patrze i patrze
To baba czy chłop?
0 0
odpowiedź