Wolniejszy wzrost na rynku e-commerce
Od 1 listopada do 14 grudnia Amerykanie wydali w sieci 22,67miliarda dolarów.To o 18,4 procenta więcej niż rok wcześniej w tymsamym okresie - informuje serwis TechWeb, powołując się na danefirmy badawczej comScore.
To jednak niższy wzrost niż w roku ubiegłym, gdy w porównaniu zrokiem 2005 wyniósł on 26 procent.
Według comScore, główną przyczyną wolniejszego wzrostu na rynkue-commerce, są wydatki gospodarstw domowych z rocznymi dochodamimniejszymi niż 50 tysięcy dolarów, które zwiększyły się tylko o 10procent. W przypadku domostw z dochodami między 50 a 100 tysięcydolarów wzrost wyniósł 17 procent, a powyżej 100 tysięcy dolarów 28procent.
Obecny wzrost jest także niższy od prognozy comScore, którazakładała, że w całym obecnym sezonie świątecznym, obejmującymlistopad i grudzień, wydatki Amerykanów online zwiększą się o 20procent. Firma nadal podtrzymuje jednak swoje przewidywania, wnadziei, że użytkowników przyciągną promocje internetowychsprzedawców (np. darmowe przesyłki), oferowane na większą skalę tużprzed świętami.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Wolniejszy wzrost na rynku e-commerce