SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyborcza.pl, Rp.pl Polskatimes.pl z dużymi wzrostami - w dół Przegladsportowy.pl i Gazetaprawna.pl (serwisy dzienników)

Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanymi liderami są Wyborcza.pl, SE.pl i Fakt.pl, a użytkowników na najdłużej przyciągały Przegladsportowy.pl i PB.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Wyborcza.pl, Rp.pl, Dziennik.pl i Polskatimes.pl, a sporo straciły Przegladsportowy.pl i Gazetaprawna.pl.

Według danych z badania Gemius/PBI, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w maju br. portal Wyborcza.pl (Agora) odwiedziło 8,08 mln internautów, co dało 28,57 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 74,17 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 9 minut i 43 sekundy.

Natomiast Wyborcza.biz, serwis gospodarczej sekcji „Gazety Wyborczej”, zanotował 961,4 tys. użytkowników, 1,78 mln odsłon oraz 64 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Na wszystkich portalach „GW” od początku 2014 roku obowiązuje płatny system dostępu do treści, na koniec ub.r. korzystało z niego 170 tys. użytkowników, o 37 tys. więcej niż rok wcześniej.

Nieco więcej odsłon niż Wyborcza.pl przy znacznie mniejszej liczbie odwiedzających zanotowały portale „Super Expressu” (ZPR Media) i „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). Na pierwszym 6,74 mln internautów wykonało 75,25 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 9 minut i sekundę, a drugi miał 6,49 mln użytkowników, 83,59 mln odsłon oraz 14 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania.

Z kolei spośród stron dzienników o profilu gospodarczym najpopularniejszy jest serwis „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media), który w zeszłym sezonie zanotował 4,09 mln odwiedzających, 16,67 mln odsłon oraz 3 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny. W maju br. Dziennik.pl miał 2,38 mln użytkowników, 13,07 mln odsłon oraz 3 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania, Gazetaprawna.pl - 2 mln użytkowników, 5,93 mln odsłon oraz 2 minuty i 43 sekundy sekund średniego czasu korzystania, a Forsal.pl - 719,6 tys. użytkowników, 2,77 mln odsłon oraz 3 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na portalu „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) 474,5 tys. internautów wykonało 3,59 mln odsłon oraz spędziło średnio po 20 minut i 13 sekund, a na Parkiet.com (Gremi Media) 310,7 tys. użytkowników wykonało 2,2 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 7 minut i 39 sekund.

Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 2,25 mln internautów wykonało tam 20,14 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 40 minut i 53 sekundy.

W zestawieniu uwzględniliśmy też serwis „Polski The Times” (Grupa Polska Press), która od wielu lat nie ma już zasięgu ogólnopolskiego, natomiast jej witryna zachowała taki profil. W zeszłym miesiącu zanotował 1,55 mln użytkowników, 11 mln odsłon oraz 2 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania.

Serwis „Naszego Dziennika” nie jest objęty badaniem Gemius/PBI, a witryna GPcodziennie.pl to jedynie internetowa wizytówka „Gazety Polskiej Codziennie”.

W skali roku Wyborcza.pl zyskała 5,1 pkt proc. zasięgu i 13,25 mln odsłon (to odpowiednio 21,7 i 21,8 proc. w górę), tracąc 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (3,6 proc. w dół). SE.pl osiągnął wzrost o 0,69 pkt proc. zasięgu (3 proc.), 31,71 mln odsłon (72,8 proc.) oraz 4 minuty i 18 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (91,2 proc.). Natomiast Fak.pl przy wzroście zasięgu o 0,57 pkt proc. (2,5 proc.) stracił 20,7 mln odsłon (19,8 proc.) oraz 3 minuty i 14 sekund średniego czasu korzystania (18,3 proc.).

Duże wzrosty odwiedzalności zanotowało też kilka innych serwisów. Rp.pl zyskał 3,53 pkt proc. zasięgu, 5,47 mln odsłon oraz 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 32,2, 48,9 i 6,3 proc. w górę), a Polskatimes.pl - 2,41 pkt proc. zasięgu, 7,12 mln odsłon oraz 47 sekund średniego czasu korzystania (78,8, 183,6 i 43,5 proc. w górę).

Dziennik.pl przy wzroście zasięgu o 1,72 pkt proc. (25,7 proc.) i 1,19 mln odsłon (10 proc.) stracił 55 sekund średniego czasu korzystania (19,6 proc.), a Parkiet.com zyskując 0,49 pkt proc. zasięgu i 357,5 tys. odsłon (80,3 i 19,4 proc. w górę) stracił 5 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania (43,2 proc. w dół).

Gazetaprawna.pl zanotowała spadek o 1,79 pkt proc. zasięgu i 1,42 mln odsłon (czyli o 20,2 i 19,3 proc.) przy nieznacznym wzroście średniego czasu korzystania (o 5 sekund, czyli 3,2 proc.). Natomiast Wyborcza.biz straciła 0,94 pkt proc. zasięgu, 592,7 tys. odsłon oraz 9 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to 21,7, 25 i 12,3 proc. w dół), a PB.pl - 0,16 pkt proc. zasięgu, 321,1 tys. odsłon oraz minutę i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania (8,7, 8,2 i 8,1 proc. w dół).

Z kolei serwis „Przeglądu Sportowego” zanotował spadek o 2,07 pkt proc. (20,6 proc.) i 2,59 mln odsłon (11,4 proc.), za to średni czas spędzony w nim przez odwiedzającego wydłużył się aż o 31 minut i 32 sekundy (czyli 337,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: Wyborcza.pl, Rp.pl Polskatimes.pl z dużymi wzrostami - w dół Przegladsportowy.pl i Gazetaprawna.pl (serwisy dzienników)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
declan
Ale np.dziennik.pl to jakaś porażka. Redakcja, która codziennie produkuje artykuły w dużych ilościach osiągnęła 2,3 mln użytkowników i 13 mln ODSŁON ? Z ogólnym profilem jaki maja to tam jest potencjał na 40-50 mln odsłon. Kto tam robi dział digital?
0 0
odpowiedź
User
Back
Na tym rynku jest tylko jeden lider wzrostów i jest to SE. Kto tam teraz dowodzi, że tak dobrze im idzie?
0 0
odpowiedź
User
serio
Ale np.dziennik.pl to jakaś porażka. Redakcja, która codziennie produkuje artykuły w dużych ilościach osiągnęła 2,3 mln użytkowników i 13 mln ODSŁON ? Z ogólnym profilem jaki maja to tam jest potencjał na 40-50 mln odsłon. Kto tam robi dział digital?

Dramat to jest w RP.pl - gdzie mają prawie dwa razy taki zasięg, a niewiele więcej PV - ale w sumie to o czym mowa, popatrz na zasięgi Portali WP czy ONET :)
0 0
odpowiedź