Wydawcy rozczarowani Apple News: za mało ruchu, bez pieniędzy z reklam
Po dwóch miesiącach funkcjonowania aplikacji Apple News wydawcy nie są z niej zadowoleni. Rozczarowuje ich niski ruch generowany przez użytkowników, statystyki odwiedzin i wpływy reklamowe.
Platforma Apple News została udostępniona wraz z premierą systemu operacyjnego iOS 9. Aplikacja dostarcza bieżące informacje pochodzące od różnych wydawców w formie newsów i pełnych artykułów. Obecnie z tą aplikacją jest związanych kilkudziesięciu różnych wydawców, m.in. ESPN, The New York Times, Hearst, Time, CNN, Bloomberg i Washington Post.
Wprowadzając nową platformę newsową Apple obiecywał, że pozwoli ona wydawcom na zwiększenie liczby ich odbiorców korzystających z iPhone’ów i iPadów. Teraz okazuje się jednak, że wielu partnerów tego projektu nie jest zadowolonych z rezultatów działania Apple News.
Pierwszym przedstawicielem mediów, który publicznie wyraził swoje rozczarowanie aplikacją był Joe Ripp, CEO wydawnictwa Time Inc. Podczas jednej z konferencji ujawnił on, że tytuły wydawane przez Time Inc. (m.in. magazyn „Time”) miesięcznie notują ok. 1 mln odsłon. Zdaniem Rippa jest to wynik, który stawia pod znakiem zapytania sens przygotowywania materiałów do emisji w Apple News.
Zdanie szefa Time Inc. podzielają także inni wydawcy, którzy wyrazili swoje rozczarowanie Apple News w rozmowach z serwisem Digiday, woleli jednak pozostać anonimowi.
Oprócz niezadowalających wyników w liczbie odsłon treści przez użytkowników aplikacji wskazują oni także na inne czynniki, które obniżają przydatność Apple News jako nowego kanału dotarcia do odbiorców. Pierwszy z nich to sposób wyświetlania materiałów w aplikacji, który utrudnia promowanie określonych newsów oraz dotarcie użytkowników do konkretnych artykułów.
Kolejny zarzut dotyczy danych na temat ruchu udostępnianych wydawcom przez Apple. Koncern ogranicza się jedynie do informacji o liczbie odsłon, pomijając tak istotne elementy jak np. dane demograficzne. To z kolei, jak podkreślają wydawcy, znacząco utrudnia sprzedaż reklam towarzyszących treściom prezentowanym w Apple News.
Dołącz do dyskusji: Wydawcy rozczarowani Apple News: za mało ruchu, bez pieniędzy z reklam