Wyniki 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS
'20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie', to hasło 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS.
Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oryginalnego plakatu reklamującego jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, najstarszy i najważniejszy światowy przegląd sztuki plakatu. Jury pod przewodnictwem prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP oceniło 669 prac.
24 maja 2006 r. w czasie wernisażu wystawy pokonkursowej Galerii Plakatu AMS ogłoszono wyniki 5. edycji konkursu. Wystawa złożona z 64 prac, które przeszły do drugiego etapu głosowania jury, eksponowana jest w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Potrwa do 2 czerwca.
Nagrodę główną (7 tysięcy zł od firmy AMS) zdobyła Magdalena Drobczyk. Jej plakat od czerwca do września 2006 r. będzie oficjalnie reklamował jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale w Warszawie na citylightach AMS.
Jury przyznało pięć wyróżnień.
Otrzymali je:
1. Daniel Mizieliński
2. Marcin Zawicki
3. Marcin Dzbanuszek
4. Dawid Podsiedlik
5. Aleksandra Machowiak
W plebiscycie internautów, którzy oddali blisko 1700 głosów w portalu www.gazeta.pl , zwyciężył plakat autorstwa Witolda Gawłowicza.
Jury wybrało spośród wyróżnionych dwie prace, które będą reklamowały wystawy towarzyszące 20. Międzynarodowemu Biennale Plakatu w Warszawie. Są to prace Aleksandry Machowiak i Dawida Podsiedlika.
Ponadto AMS we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych przygotował staże w agencjach reklamowych dla wybranych laureatów. Trzymiesięczny płatny staż zaoferował też patron medialny – tygodnik Media i Marketing Polska.
Dołącz do dyskusji: Wyniki 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS