„X Factor” stracił milion widzów, ale i tak jest liderem rynku
Czwarta edycja programu „X Factor” po pięciu odcinkach gromadzi średnio 2,7 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. talent-show stracił 990 tys. widzów, jednak TVN w czasie jego emisji pozostaje liderem rynku.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po pięciu odcinkach emisji czwartą edycję „X Factor” ogląda 2,69 mln widzów. Przekłada się to na 17,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,57 proc. w komercyjnej 16-49. Program nadawany jest w TVN w soboty między 20.00 a 21.30 począwszy od 1 marca br.
Muzyczne widowisko w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciło 990 tys. widzów. Wówczas pierwsze pięć odcinków trzeciej odsłony „X Factor” śledziło 3,68 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 23,02 proc. i 27,26 proc. udziału w rynku.
Pomimo spadku oglądalności, TVN w paśmie nadawania programu jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 16,55 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, „Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia jest TVP2 (12,45 proc., „The Voice of Poland”), a czwarty - Polsat (10,09 proc.; filmy fabularne). Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN też jest liderem. Dalej plasują się: Polsat, Dwójka oraz Jedynka.
Oglądalność „X Factor” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN - X Factor |
2 693 619 |
17,20% |
21,57% |
TVP1 |
2 592 198 |
16,55% |
11,35% |
TVP2 |
1 949 130 |
12,45% |
12,27% |
Polsat |
1 580 335 |
10,09% |
13,49% |
Czwartą edycję „X Factor” prowadzi Patricia Kazadi, a w jury zasiadają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i debiutująca w tej roli Ewa Farna. Po raz pierwszy w programie brać mogą też zespoły wokalno-instrumentalne.
Dołącz do dyskusji: „X Factor” stracił milion widzów, ale i tak jest liderem rynku
?? to jak to jest, oba programy w tym samym czasie i oba wygrywają z konkurencją?