YouTube: 500 milionów wyświetleń promowanych filmów (wideo)
Użytkownicy YouTube już ponad 500 milionów razy odtworzyli promowane filmy w serwisie YouTube.
Promowane filmy YouTube to uruchomiony prawie dwa lata temu program reklamowy, pozwalający użytkownikom, partnerom i reklamodawcom promować swoje materiały wideo w serwisie i sieci reklamowej Google. Jako pierwsza z tego systemu skorzystała sieć sklepów Office Max.
Usługa, która w Polsce została uruchomiona pod koniec 2009 roku, jest oferowana w połączeniu z programem Google AdWords, pod adresem http://ads.youtube.com. Kiedy klip pojawia się w witrynie, jest on oznaczony jako "Promowany film wideo", co wskazuje na jego reklamowy charakter. Reklamodawca może stworzyć kampanię z filmami wideo kierowaną po słowach kluczowych, w której płaci się tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w promowany klip, a filmy wyświetlane są m.in. w wynikach wyszukiwania YouTube.
Na swoim oficjalnym blogu YouTube informuje, że średnia długość promowanego filmu w serwisie wynosi około 3 minuty, a obejrzenie ich wszystkich jednemu użytkownikowi zajęłoby 2853 lata.
Z kolei w ostatnich dwunastu miesiącach należący do Google portal zaobserwował ponad sześciokrotny wzrost liczby przypadków, w których internauci klikali aby obejrzeć promowany film.
Dołącz do dyskusji: YouTube: 500 milionów wyświetleń promowanych filmów (wideo)