Zakupy online coraz bardziej zróżnicowane
Amerykańscy konsumenci czują się coraz pewniej robiąc zakupy w sieci, w związku z czym rośnie też zakres produktów i usług kupowanych przez nich tą drogą.
Z badania przeprowadzonego przez USC Annenberg School Center for the Digital Future wynika, że internetowe zakupy obejmują obecnie zarówno podróże i elektronikę, jak i urodzinowe, świąteczne czy weselne prezenty - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
65,6 procenta badanych najchętniej kupuje przez internet książki. Następne pod tym względem są: odzież (57,4 procenta), podróże (57,3 procenta), prezenty (50,6 procenta), płyty CD (44,9 procenta), płyty DVD (41,3 procenta), gry i oprogramowanie (40,9 procenta), urządzenia elektroniczne (40,9 procenta), produkty związane z własnym hobby (36,8 procenta) oraz sprzęt komputerowy (35,7 procenta).
Jednocześnie badanie Pew Internet & American Life Project pokazuje, że użytkownicy robiący obecnie zakupy online wciąż mają obawy związane z prywatnością i bezpieczeństwem. Ponad 70 procent nie lubi przekazywać online numeru swojej karty kredytowej ani osobistych informacji, a ponad 80 procent woli zobaczyć dany produkt na własne oczy przed zakupem.
Przeważają jednak zalety, takie jak możliwość znalezienia w internecie artykułów, których nie można dostać nigdzie indziej, wygoda, oszczędność czasu czy możliwość natrafienia na produkty po okazyjnych cenach.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Zakupy online coraz bardziej zróżnicowane