Zalando z 2,2 mld euro wpływów i pierwszym zyskiem netto
Zalando, jeden z największych w Europie sklepów online zakończył 2014 r. zyskiem na poziomie 66 mln euro. To pierwszy taki wypadek w historii firmy. - Naszym celem nigdy nie było i nie jest maksymalizowanie zysków w krótkim czasie - podkreśla Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.
Według danych ujawnionych przez Zalando w 2014 r. jego przychody wyniosły 2,2 mld euro i były wyższe o 26 proc. w porównaniu z rokiem 2013. W IV kw. ub. r. przychody były wyższe o 21 proc. rok do roku.
Wyniki wskazują też, że w 2014 r. Zalando po raz pierwszy w swojej historii odnotowało zysk na poziomie 66 mln euro, podczas gdy rok wcześniej firma wykazała stratę w wysokości 114 mln euro.
- Wyniki osiągnięte w 2014 r. utwierdzają nas w tym, że firma podąża właściwą drogę - podkreślił w komunikacie Rubin Ritter, członek zarządu Zalando. - Naszym celem nigdy nie było i nie jest maksymalizowanie zysków w krótkim czasie.
Zarząd Zalando podkreśla, że w najbliższym czasie nie planuje ekspansji na kolejne rynki, zamierza natomiast umocnić swoją pozycję w 15 krajach, w których obecnie dostępna jest jego internetowa oferta. Chce także inwestować w rozwój technologiczny, między innymi poprzez akwizycje firm oferujących rozwiązania w segmencie e-commerce. Środki na to mają pochodzić między innymi z wejścia Zalando na giełdę, z której firma chce zebrać ponad 630 mln euro (więcej na ten temat).
Obecnie w ofercie Zalando znajduje się ponad 1500 marek obuwniczych i odzieżowych. Sklep jest obecny także w Polsce, gdzie zamierza wprowadzać najnowsze rozwiązania technologiczne, o czym może świadczyć testowe uruchomienie cyfrowego showroomu jesienią 2014 r. (zobacz szczegóły).
Według danych Gemiusa polską wersję Zalando odwiedza co dziesiąty internauta w naszym kraju, z czego większość stanowią kobiety (więcej o tym).
Dołącz do dyskusji: Zalando z 2,2 mld euro wpływów i pierwszym zyskiem netto