SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zelmer wyda ponad 40 mln zł na kampanie reklamowe

Producent drobnego sprzętu AGD, Zelmer planuje rozwój organiczny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i dlatego przygotowuje m.in. kampanię reklamową w kilka krajach regionu, na którą chce wydać ponad 40 mln zł, poinformował w czwartek prezes spółki Janusz Płocica. Zelmer nie wyklucza jednak akwizycji na swoim dość już skonsolidowanym rynku - interesują go firmy o wartości ok. 100 mln zł.

Prezes podkreślił w wywiadzie dla TVN CNBC Biznes, że przedstawiona w czwartek strategia na lata 2008-2010 zakłada koncentrację na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, ponieważ "to aktualnie są najlepsze rynki na świecie, jeżeli chodzi o ich wzrost w naszym segmencie" - w Europie Zachodnie czy w USA popyt już tak szybko nie rośnie, jak w naszym regionie, dodał.

"Nasz rozwój oparty na rozwoju organicznym to też są ogromne inwestycje. W następnych trzech latach zdecydowaliśmy się wydać ponad 40 mln zł na same kampanie reklamowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - powiedział Płocica.

Pierwsza kampania telewizyjna Zelmera miała miejsce w 2006 roku w Polsce, w 2007 roku odbyły się kampanie w Polsce, Czechach i na Słowacji. W tym roku spółka powtórzy kampanie w Czechach i na Słowacji oraz zacznie kampanię w Rumunii, zapowiedział prezes.

"Po jesiennej kampanii telewizyjnej na Słowacji awansowaliśmy z piątego miejsca na trzecie pod względem udziału w rynku odkurzaczy. To jest pewien symptom - do tego właśnie zdążamy" - zaznaczył.

"Nasza strategia opiera się na wzroście organicznym i wyniki finansowe, które prognozujemy, są oparte właśnie na tej bazie, ale nie odrzucamy możliwości akwizycji. To znaczy, że opierać się będziemy na tym, co najlepiej potrafimy, czyli na wzroście organicznym, ale poszukujemy firm do przejęcia" - powiedział także Płocica.

Ponieważ Zelmer koncentruje się na rynkach regionu, także tutaj będzie poszukiwać celów akwizycyjnych - mają to być firmy o znaczącym udziale w swoim rynku i z dobrą siecią dystrybucji. "Myślimy o firmach, których wartość jest rzędu 100 mln zł" - powiedział prezes.

Według prezesa, Zelmer być może wejdzie w przyszłości na rynek dużego AGD, ale spółka nie planuje jeszcze tego na najbliższych kilka lat.

Zelmer ma obecnie ponad 20% udziału w polskim rynku drobnego AGD. Jak powiedział Płocica, strategia firmy przewiduje m.in. wprowadzenie nowych produktów - będą to np. parowary, suszarki do owoców i warzyw, urządzenia do pieczenia chleba.

Strategia spółki zakłada wzrost sprzedaży do 707 mln zł w 2010 roku z 423 mln zł oczekiwanych w 2007 roku, zysku netto - odpowiednio do: 76,4 mln zł z 36,5 mln zł. Jednocześnie eksport ma wzrosnąć do 40% całkowitej sprzedaży z poniżej 10% obecnie.

Dołącz do dyskusji: Zelmer wyda ponad 40 mln zł na kampanie reklamowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl