Zwiastun filmu czy reklama?
Od wczoraj przez dwadzieścia dni w salonach Renault odbywa się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2004 roku
Na tę okazję agencja Publicis przygotowała kampanię reklamową obejmującą telewizję, prasę, radio i Internet. Jej celem jest poinformowanie o promocyjnych cenach na samochody Renault.
Część telewizyjną kampanii stanowi spot, który do złudzenia przypomina fragment filmu sensacyjnego. Jego akcję umiejscowiono w więzieniu. Reżyser tak buduje napięcie, by widz oglądał spot z narastającym zainteresowaniem. Przygotowany film ma za zadanie wciągnąć widza tak, by ten aż do planszy z informacją o wyprzedaży nie wiedział, czy ogląda reklamę czy zwiastun jakiegoś filmu. Kluczowa informacja brzmi: "20 dni, a potem będzie po wszystkim" i pojawia się dokładnie w kulminacyjnym punkcie opowiadanej historii. Dzięki temu zabiegowi ma łatwiej zapadać w pamięć. Dramaturgię filmowej opowieści podkreśla specjalnie skomponowana muzyka.
Reżyserię spotu telewizyjnego powierzono Konradowi Niewolskiemu - autorowi "Symetrii" nagrodzonej m.in. za debiut roku na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2004. To była pierwsza realizacja reklamowa tego reżysera. Autorem zdjęć był Arkadiusz Tomiak, muzykę skomponowali: Sebastian Skalski i Konrad Niewolski. Występują m.in. znani aktorzy: Tomasz Sapryk i Mirosław Zbrojewicz.
Reklama będzie emitowana w stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN, Polsacie i Discovery. Kampanię telewizyjną wesprą ogłoszenia reklamowe publikowane w: Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Newsweek'u, Polityce, Wprost, Przekroju, Motorze, Metropolu, Auto Świecie, Gazecie Prawnej, Forum i To & Owo. Dodatkowym elementem kampanii będą reklamy emitowane w radiu (tylko lokalne rozgłośnie) oraz publikowane w Internecie. Planowaniem mediów zajął się dom mediowy HMS Carat.
Dołącz do dyskusji: Zwiastun filmu czy reklama?