Zysk operacyjny Multimedii może rosnąć powyżej 15% rocznie
Współprzewodniczący rady nadzorczej firmy Multimedia Polska, która zadebiutowała w poniedziałek na warszawskiej giełdzie, Tomek Ulatowski, liczy, że zysk operacyjny spółki będzie rósł powyżej 15% rocznie.
Już w tym roku spółka może przeprowadzić pierwszą akwizycję.
„Na pewno mówimy o wzrostach operacyjnych powyżej 15%. To byłoby konserwatywne założenie. Nie chcę dawać szacunków, to są moje nadzieje” – powiedział Ulatowski dziennikarzom w poniedziałek po debiucie firmy.
Ulatowski jest przedstawicielem Emerging Ventures Ltd, głównego akcjonariusza MP. Po ofercie EVL zachował kontrolę nad spółką i ma ponad 55% akcji, mimo sprzedaży 1/4 posiadanych walorów.
Prezes spółki Multimedia Polska Andrzej Rogowski powiedział w poniedziałek, że jest szansa, aby firma już w tym roku przeprowadziła pierwszą akwizycję. Ze środków pozyskanych z emisji na przejęcia trafi ok. 100 mln zł, dodał.
„Prowadzimy wiele rozmów. Myślę, że jakieś decyzje w tym roku są możliwe” – powiedział Rogowski.
MP ma niskie zadłużenie, wynoszące tylko dwukrotność EBITDA i, gdyby inwestycje tego wymagały, mogłaby otrzymać 200-400 mln zł kredytu.
Według prezesa, lepszym rozwiązaniem byłoby przeznaczanie zysków na dalszy rozwój spółki, ale zaznaczył, że ostateczną decyzję w sprawie dywidendy podejmą akcjonariusze.
Kurs praw do akcji oraz akcji wcześniejszych serii Multimedia Polska wzrósł na otwarciu w debiucie na GPW w poniedziałek o 12,50% do 13,50 zł. Cena emisyjna akcji spółki wynosiła 12,00 zł.
O godz. 11:44 kurs PDA rósł o 7,33% do 12,88 zł przy 27 mln zł obrotu, a kurs akcji rósł o 8,92% do 13,07 zł przy 163 mln zł obrotu.
Oferta publiczna objęła 20,79 mln akcji nowej emisji oraz 46,2 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Spółka pozyskała z emisji nowych akcji 250 mln zł brutto. Łączna wartość oferty wyniosła około 804 mln zł, co oznacza prawdopodobnie największe IPO w Polsce w 2006 roku, jak podały wcześniej Multimedia.
Pieniądze z emisji akcji zostaną przeznaczone na inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach telewizji kablowej oraz wyposażenie klientów w cyfrowe dekodery konieczne do obioru telewizji cyfrowej – 60-70 mln zł, spłatę zadłużenia – 100 mln zł oraz przejęcia.
Multimedia to operator telewizji kablowej i dostawca usług telefonicznych oraz szerokopasmowego internetu. W swojej strategii planuje rozwój usług pakietowych (triple play – łączących telewizję kablową, szerokopasmowy internet oraz telefonię stacjonarną), wejście na rynek telewizji cyfrowej i MVNO oraz przejęcia innych operatorów.
Multimedia Polska jest 26-tą spółką debiutującą w tym roku na GPW i 273-cią firmą notowaną obecnie na warszawskim parkiecie.
Dołącz do dyskusji: Zysk operacyjny Multimedii może rosnąć powyżej 15% rocznie