Właśnie rozpoczęły się trwające ponad rok przygotowania do bicia rekoru świata w skokach spadochronowych - pięćset osób wyskoczy jednocześnie z kilku samolotów, by podczas swobodnego spadania utworzyć w powietrzu największą formację, jaka kiedykolwiek powstała. Wśród osób zakwalifikowanych do wzięcia udziału w tym wydarzeniu jest Polak - Marek „Maras” Nowakowski. Z początkiem stycznia 2010 marka Coca-Cola Zero rozpoczęła program sponsorski tego utytułowanego polskiego skoczka.
„Maras” ma w dorobku zarówno wielokrotne tytuły Mistrza Polski, rekordy Polski, jak i udane starty w zawodach międzynarodowych. W swojej karierze oddał ponad 4400 skoków. Jest instruktorem spadochronowym, instruktorem AFF (accelerated free fall) oraz tandempilotem (instruktorem skoków tandemowych).
„Maras” ma zamiar rzucić wyzwanie temu, co w powszechnej opinii uważa się za niemożliwe – w styczniu 2011 weźmie udział w próbie bicia rekordu świata 500way w Tajlandii. Samo zakwalifikowanie się do wzięcia udziału w tym wydarzeniu jest niemałym wyczynem - organizatorzy otrzymali bowiem kilka tysięcy zgłoszeń, z których wybrali najlepszych. Wśród nich znalazł się właśnie „Maras”, który jako jeden z najbardziej doświadczonych skoczków na świecie został wybrany do tworzenia najtrudniejszej i najważniejszej części 500-osobowej figury – bazy.
Rekordowy skok będzie polegać na utworzeniu i utrzymaniu przez kilka sekund ściśle określonej przepisami formacji podczas swobodnego spadania przez pięćset osób, które jednocześnie wyskoczą z samolotów. Skoczkowie muszą w ciągu kilkudziesięciu sekund zająć wcześniej ustalone na treningu naziemnym pozycje w formacji, utrzymać ją i bezpiecznie wylądować. Synchronizacja i organizacja takiego skoku są bardzo trudne, ale dla profesjonalistów „NIEMOŻLIWE STAJE SIĘ MOŻLIWE”. Jeśli próba się powiedzie, będzie to największa formacja, jaka kiedykolwiek powstała.
„Zdecydowaliśmy się wesprzeć Polaka, który reprezentuje światowy poziom w tej dziedzinie sportu. Marek, biorąc udział w próbie bicia rekoru świata, chce udowodnić, że NIEMOŻLIWE STAJE SIĘ MOŻLIWE, co jest bardzo bliskie temu, jak komunikuje się Coca-Cola Zero. Marek Nowakowski inspiruje do poszukiwania bezkompromisowych rozwiązań, które tylko pozornie wydają się niemożliwe do zrealizowania. Taka właśnie jest też nasza marka” – powiedział Mikołaj Ciaś, My Coke Marketing Manager w Coca-Cola Poland Services.
Powodzenie 500way będzie zależeć od odpowiedniego przygotowania skoczków. Coke Zero będzie towarzyszyć „Marasowi” przez najbliższy rok w jego przygotowaniach do bicia rekordu w Tajlandii. Skoczek już rozpoczął przygotowania od zgrupowania w Arizonie, gdzie razem z innymi zawodnikami ćwiczył zgranie i ustawienie bazy jako najważniejszej części formacji.
Przygotowania „Marasa” będzie można śledzić na oficjalnej stronie www.gravity.cokezero.pl, na jego blogu: http://mareknowakowski.blox.pl/ oraz poprzez serwisy takie, jak Facebook czy YouTube. Znajdą się tam także liczne informacje i ciekawostki związane ze skokami spadochronowymi – dyscypliną wciąż niszową, choć mającą coraz większą rzeszę fanów także w Polsce.
Program sponsorski marki otrzyma wsparcie PR i on-line. Za działania w Internecie odpowiadać będzie agencja K2, a za public relations agencja Edelman Polska. Coca-Cola Zero planuje także inne aktywności w drugiej połowie roku, które będą wiązać się ze skokami spadochronowymi.
O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca- Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napój energetyczny Burn oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.