Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-08-12

A A A POLEĆ DRUKUJ

AMAG Retail: pilotażowe wdrożenie Service Advisor

150x110
Firma AMAG, największy importer i dystrybutor samochodów w Szwajcarii, wdraża mobilny system obsługi klientów. Pilotażowa wersja aplikacji Service Advisor, zaprojektowana przez dział Enteprise Mobility firmy Hicron, została dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki temu firma może w pełni wykorzystać możliwości systemu informatycznego i zawartych w nich informacji.

Coraz więcej firm przekonuje się o korzyściach płynących z zastosowania rozwiązań mobilnych w obszarze bezpośredniej obsługi klienta. Do tego grona dołączył także największy importer i dystrybutor aut w Szwajcarii, firma AMAG, która od maja przeprowadza trzymiesięczne testy aplikacji mobilnych. W pierwszej fazie testów uczestniczyły dwie aplikacje różnych dostawców. Do drugiej fazy przeszło jedynie rozwiązanie Service Advisor zaprojektowane przez dział Enteprise Mobility firmy Hicron, z którą AMAG współpracuje już od 2006 roku.

- Mobilne rozwiązanie zaprojektowane przez Hicron to nowoczesna aplikacja, która pozwala naszym doradcom znacznie skrócić czas obsługi klienta. Rozwiązanie Service Advisor przechowując w jednym miejscu pełną informację o klientach, samochodach i realizowanych usługach, pozwala pracownikom warsztatu skupić na obsłudze serwisowej. Dzięki możliwości rozbudowy aplikacji o dodatkowe funkcjonalności Service Advisor jest narzędziem, które w maksymalnym stopniu pozwala wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów – mówi Davide Li Cavoli IT Project Manager w AMAG.

Z aplikacji korzysta obecnie kilkanaście osób, są to głównie serwisanci i trenerzy szkoleniowi. Docelowo rozwiązanie ma być wdrożone w ponad 80 warsztatach i stacjach serwisowych AMAG Retail na terenie całej Szwajcarii.

- Posiadając wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów da branży automotive, podjęliśmy wyzwanie stworzenia produktu, który pozwoli na szeroką implementację urządzeń mobilnych w punktach obsługi serwisowej. Prace nad Service Advisor są o tyle nietypowe, że jest to rozwiązanie tworzone z myślą o konkretnym kliencie. Firma AMAG na początku określiła nam swoje oczekiwania, a teraz w trakcie pilotażowego wdrażania produktu, przekazuje nam swoje uwagi i sugestie. Współpraca z AMAG pozwoliła stworzyć aplikację opartą o najlepsze praktyki biznesowe. Jednocześnie otwarta architektura rozwiązania pozwala integrować się z dowolnym systemem klasy DMS (Dealer Management System) – mówi Remigiusz Efinowicz, Członek Zarządu w Hicron.

Wśród korzyści wynikających z wdrożenia Service Advisor znajduje się przede wszystkim eliminacja papierowych formularzy z obiegu dokumentów, skrócenie czasu obsługi klienta, wykorzystanie w pełni możliwości systemu informatycznego i zawartych w nim informacji a także możliwość cross-sellingu i upsellingu usług.

- Do tej pory wizyta w punkcie serwisowym przebiegała w dość typowy sposób: rozmowa z serwisantem, spisanie danych, przejście do samochodu, ocenia uszkodzeń, propozycja prac dodatkowych, a następnie przepisanie wszystkich tych informacji ręcznie do komputera. Powodowało to niepotrzebny stres, stratę czasu i możliwość popełnienia wielu błędów. Nasza aplikacja pozwala wszystkie te formalności ograniczyć do minimum – mówi Szymon Włochowicz, Architekt Rozwiązań i lider zespołu Enterprise Mobility w Hicron.

Aplikacja Service Advisor instalowana na urządzeniach mobilnych łączy się z systemem informatycznym pobierając i przesyłając dane dotyczące wizyt kolejnych klientów i ich obsługi. – W momencie obsługi klienta, serwisant ma pełną wiedzę nie tylko na temat historii dotychczasowych przeglądów czy napraw auta, ale także informację na temat aktualnych promocji, cenników, kalendarzy dostępności miejsc warsztatowych i pracowników, informacji dotyczących stanów części zamiennych. Szybko, profesjonalnie i nowocześnie, bez zbędnych papierowych dokumentów, gdyż wszystkie informacje gromadzone są w centralnym systemie – dodaje Szymon Włochowicz.

***
Firma Hicron jest wyspecjalizowanym dostawcą rozwiązań SAP w zakresie sprzedaży, dystrybucji i serwisu pojazdów. Hicron współpracuje z klientami na całym świecie, m.in. MAN Truck&Bus, Volvo CE, Subaru, Volkswagen Group Poland. Dla firmy AMAG realizuje prace w zakresie optymalizacji i rozwoju narzędzi SAP, między innymi SAP DBM (Dealer Business Management System) oraz SAP VMS (Vehicle Management System) oraz SAP Dealer Portal.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS