- Mobilne rozwiązanie zaprojektowane przez Hicron to nowoczesna aplikacja, która pozwala naszym doradcom znacznie skrócić czas obsługi klienta. Rozwiązanie Service Advisor przechowując w jednym miejscu pełną informację o klientach, samochodach i realizowanych usługach, pozwala pracownikom warsztatu skupić na obsłudze serwisowej. Dzięki możliwości rozbudowy aplikacji o dodatkowe funkcjonalności Service Advisor jest narzędziem, które w maksymalnym stopniu pozwala wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów – mówi Davide Li Cavoli IT Project Manager w AMAG.
Z aplikacji korzysta obecnie kilkanaście osób, są to głównie serwisanci i trenerzy szkoleniowi. Docelowo rozwiązanie ma być wdrożone w ponad 80 warsztatach i stacjach serwisowych AMAG Retail na terenie całej Szwajcarii.
- Posiadając wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów da branży automotive, podjęliśmy wyzwanie stworzenia produktu, który pozwoli na szeroką implementację urządzeń mobilnych w punktach obsługi serwisowej. Prace nad Service Advisor są o tyle nietypowe, że jest to rozwiązanie tworzone z myślą o konkretnym kliencie. Firma AMAG na początku określiła nam swoje oczekiwania, a teraz w trakcie pilotażowego wdrażania produktu, przekazuje nam swoje uwagi i sugestie. Współpraca z AMAG pozwoliła stworzyć aplikację opartą o najlepsze praktyki biznesowe. Jednocześnie otwarta architektura rozwiązania pozwala integrować się z dowolnym systemem klasy DMS (Dealer Management System) – mówi Remigiusz Efinowicz, Członek Zarządu w Hicron.
Wśród korzyści wynikających z wdrożenia Service Advisor znajduje się przede wszystkim eliminacja papierowych formularzy z obiegu dokumentów, skrócenie czasu obsługi klienta, wykorzystanie w pełni możliwości systemu informatycznego i zawartych w nim informacji a także możliwość cross-sellingu i upsellingu usług.
- Do tej pory wizyta w punkcie serwisowym przebiegała w dość typowy sposób: rozmowa z serwisantem, spisanie danych, przejście do samochodu, ocenia uszkodzeń, propozycja prac dodatkowych, a następnie przepisanie wszystkich tych informacji ręcznie do komputera. Powodowało to niepotrzebny stres, stratę czasu i możliwość popełnienia wielu błędów. Nasza aplikacja pozwala wszystkie te formalności ograniczyć do minimum – mówi Szymon Włochowicz, Architekt Rozwiązań i lider zespołu Enterprise Mobility w Hicron.
Aplikacja Service Advisor instalowana na urządzeniach mobilnych łączy się z systemem informatycznym pobierając i przesyłając dane dotyczące wizyt kolejnych klientów i ich obsługi. – W momencie obsługi klienta, serwisant ma pełną wiedzę nie tylko na temat historii dotychczasowych przeglądów czy napraw auta, ale także informację na temat aktualnych promocji, cenników, kalendarzy dostępności miejsc warsztatowych i pracowników, informacji dotyczących stanów części zamiennych. Szybko, profesjonalnie i nowocześnie, bez zbędnych papierowych dokumentów, gdyż wszystkie informacje gromadzone są w centralnym systemie – dodaje Szymon Włochowicz.
***
Firma Hicron jest wyspecjalizowanym dostawcą rozwiązań SAP w zakresie sprzedaży, dystrybucji i serwisu pojazdów. Hicron współpracuje z klientami na całym świecie, m.in. MAN Truck&Bus, Volvo CE, Subaru, Volkswagen Group Poland. Dla firmy AMAG realizuje prace w zakresie optymalizacji i rozwoju narzędzi SAP, między innymi SAP DBM (Dealer Business Management System) oraz SAP VMS (Vehicle Management System) oraz SAP Dealer Portal.