Rusza czwarta, ogólnopolska edycja Miesiąca Teatrów Groupon
Warszawa, 5.10.2016 r. - Tegoroczna odsłona Miesiąca Teatrów jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie wydarzeniami artystycznymi oraz potrzebę promocji kultury dostępnej dla wszystkich. Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Groupon, główną barierę w chodzeniu do teatru stanowią koszty. Aż 57% badanych zrezygnowało w tym roku z pójścia do teatru ze względu na cenę biletu. Dlatego też, w październiku, Groupon wraz z teatrami największych polskich miast, przygotował specjalną ofertę. Przez cały miesiąc, użytkownicy serwisu będą mieli okazję wybrać się na wybrany spektakl w cenie niższej niż zazwyczaj.
Ideą Groupon jest zachęcanie ludzi do wyjścia z domu i zbierania unikalnych doświadczeń, dlatego cieszy nas, że możemy przyczynić się do częstszych wizyt Polaków w teatrach. Doceniamy ogromne zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni przez naszych klientów oraz partnerów podczas poprzednich edycji tego przedsięwzięcia i z radością patrzymy, jak z roku na rok przyłączają się do naszej inicjatywy kolejne instytucje – to dla nas olbrzymia motywacja, ale też wyzwanie. W obecnej odsłonie, miłośnicy sztuki teatralnej mogą cieszyć się wyborem niemal 10 000 biletów na spektakle z blisko 40 teatrów, w tym największej sceny w kraju, Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie – powiedział Łukasz Ostrowski, Dyrektor Zarządzający Groupon w Polsce.
Polak nie ma czasu na kulturę
Nie tylko koszty okazują się barierą w dostępie do kultury. Okazuje się, że jedynie 5% z nas jest w teatrze raz w miesiącu, a 17% wybiera się na spektakl raz na kwartał. Poza kosztami, drugim najczęściej podawanym powodem nieuczęszczania do teatru jest brak czasu. Niemal 1/5 ankietowanych nie umie wygospodarować chwili na spotkanie z kulturą. A przecież teatr poszerza horyzonty i rozwija nas emocjonalnie (54%) pozwalając jednocześnie przyjemnie spędzić wieczór z najbliższymi (47%).
Tutaj z pomocą przychodzi Groupon, dzięki któremu bilety są na wyciągniecie ręki, bez wychodzenia z domu i bez stania w kolejkach - zachęcając do „kupowania online, a przeżywania offline”.
Ponad 500 biletów do rozdania
Patronem medialnym wydarzenia jest Radio ZET Chilli. Patronat lokalny objęli: Radio RAM, Radio Kaszebe oraz Radio Planeta FM. Magię teatru i ciekawostki zza kulis redaktorzy przybliżą w audycjach dedykowanych wydarzeniu. Co więcej, w ramach promocji, na antenie do rozdania będzie ponad 500 biletów na dowolne spektakle z oferty Groupon. Po sukcesie poprzednich edycji Miesiąca Teatrów (średnio 15.000 sprzedanych biletów), które wsparli: Tomasz Karolak, Dyrektor Artystyczny teatru IMKA w Warszawie, Andrzej Seweryn - Dyrektora Naczelny Teatru Polskiego, czy wybitna aktorka Danuta Stenka, nie mamy wątpliwości, że promocja kultury wyższej w Polsce ma sens. Do zobaczenia w Teatrze – zaprasza Łukasz Ostrowski.
¹ Badanie przeprowadzono we wrześniu 2016 r. na próbie 544 respondentów z Polski.
dostarczył infoWire.pl