Cena ma znaczenie
Koszt wysyłki należy do głównych czynników, które powinno się brać pod uwagę przy wyborze firmy kurierskiej. Zbyt wysoki może zniechęcić Twoich klientów do zakupu produktu u Ciebie. Jeśli to Ty, niezależnie od tego czy robisz to w ramach promocji czy zawsze, pokrywasz koszty przesyłki, to wysokość opłat za przesyłkę ma tym większe znaczenie. Jeśli wybrana firma kurierska okaże się zbyt droga, to Twój biznes może szybko stracić konkurencyjność i rentowność.
Czas jest w cenie
Okazuje się jednak, że nie tylko cena ma znaczenie. Ważne jest również to, żeby przesyłki dotarły na czas. Wielu klientów zamawia bowiem produkty dwa dni przed urodzinami dziecka czy weselem kuzyna i liczą na to, że dzięki skorzystaniu z usługi kurierskiej, zamówienie dotrze do nich na czas.
Warto więc sprawdzić jak wygląda kwestia terminów doręczeń. Czy jest gwarancja, że towar nadany do określonej godziny w danym dniu, następnego dnia będzie już w miejscu docelowym. Można również sprawdzić czy rozważana firma kurierska oferuje opcję przesyłek ekspresowych. Dzięki nim klient będzie mógł otrzymać zamówienie w terminie nawet wtedy, gdy zamówienie zostawi na ostatnią chwilę.
Dobry kurier dba o przesyłkę
Ostatnim ważnym kryterium przy wyborze kuriera jest kwestia związana z dbałością o przesyłkę. Jeżeli dostajesz sygnały, że przesyłki docierają do klientów w stanie, który sugeruje, że kurierzy nie dbali o nie w należyty sposób, to znak, że firma kurierska powinna zostać zmieniona.
Dobry kurier dobrze traktuje każdą przesyłkę, dzięki czemu dotrze do klienta w stanie nienaruszonym. Jeśli handlujesz towarami delikatnymi, które mogą się zniszczyć w trakcie transportu, kwestia ta ma pierwszoplanowe znaczenie.