Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-01-20

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dzieci z mniejszych miejscowości wolą spędzać czas wolny w swoim środowisku lokalnym, niż poza nim

150x110

W niektórych województwach w Polsce rozpoczęły się już ferie zimowe. W innych na zimowy odpoczynek dzieci udadzą się już niebawem. Warto zastanowić się nad tym, jakie są preferowane sposoby spędzania wolnego czasu wśród naszych pociech. Czy dzieci wolą aktywny wypoczynek oraz czy preferują spędzanie czasu wolnego poza swoim miejscem zamieszkania – wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie marki Perfecta wskazują na jednoznaczne wnioski.

Wyniki badań

W ramach programu „PERFECTA Mój talent”, mającego na celu umożliwienie dzieciom rozwoju ich zainteresowań i zdolności, przeprowadzono badania wśród wychowanków świetlic środowiskowych biorących udział w projekcie. Wyniki dokonanych analiz wskazują jednoznacznie – większość dzieci z mniejszych miejscowości w województwie warmińsko-mazurskim lubi swój region oraz miejsca, w których mieszkają i wolą spędzać czas w nich, niż poza nimi.

Preferowane przez najmłodszych sposoby spędzania wolnego czasu

Wśród lubianych przez najmłodszych sposobów spędzania wolnego czasu zdecydowany prym wiedzie uprawianie sportów oraz chodzenie do kina. W rzeczywistości jednak najwięcej dzieci spędza czas wolny spotykając się ze znajomymi, słuchając muzyki, spacerując, grając w gry i zabawy plenerowe. Widać wyraźnie, że warto w związku z tym, podążając za potrzebami najmłodszych, inwestować chociażby w zajęcia sportowe i kulturalne.

Lubię miejscowość, w której mieszkam!

Badania pokazują, że 6 na 10 ankietowanych woli spędzać czas wolny poza domem niż w nim. Choć poza domem, wcale nie oznacza poza miejscowością, w której mieszkają. Dzieci najbardziej lubią spędzać czas właśnie w swoich miejscowościach. Bardzo pozytywnie oceniają zajęcia w świetlicach środowiskowych, gdzie mogą atrakcyjnie spędzić wolne chwile razem z rówieśnikami. Wymieniając największe zalety swojej okolicy dzieciaki szczególnie podkreślają ich walory przyrodnicze, funkcjonowanie świetlic oraz obecność zabytków. Na pytanie o ich słabe strony, respondenci najczęściej odpowiadają, że ich środowisko lokalne ma same zalety!

Recepta na szczęście

Dzieci, które uczestniczyły w przeprowadzonym badaniu są wychowankami świetlic środowiskowych z miejscowości uczestniczących w programie „PERFECTA Mój talent”. Miejscowości, które zgłosiły swoją chęć udziału w programie odznaczają się bardzo dużą aktywnością środowiska lokalnego. Może ta właśnie aktywności jest receptą nie tylko na udane ferie i spędzanie wolnego czasu, ale po prostu na szczęśliwe życie.

Podsumowanie

Na zlecenie marki Perfecta w ramach programu „PERFECTA Mój talent” w czerwcu 2011 r. firma Lokalne Badania Społeczne przeprowadziła badanie wśród ponad 200 dzieci z 18 świetlic w województwie warmińsko-mazurskim. Badanie składało się z kilku części, obejmujących między innymi pytania dotyczące preferowanych form spędzania wolnego czasu przez najmłodszych, opinii na temat środowiska lokalnego, marzeń, pasji oraz aspiracji dzieci.

 

* * *

Perfecta to największa marka w portfolio polskiej firmy Dax Cosmetics, jedna z wiodących na polskim rynku kosmetycznym. W jej ofercie znajdują się popularne kosmetyki pielęgnacyjne, o bardzo dobrej jakości i konkurencyjnej cenie, oparte na znanych i sprawdzonych składnikach aktywnych. Perfecta to kosmetyki dla współczesnych, aktywnych kobiet, które na co dzień łączą pracę, dom i wychowanie dzieci, ale jednocześnie chcą dbać o siebie. Hasłem „Łączy nas piękno” Perfecta wprowadza w świat kobiet – w świat nie tylko urody, ale też piękna wewnętrznego. Dlatego marka zaangażowała się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Razem z Fundacją Przyjaciółka od początku 2011 roku realizuje program „PERFECTA – Mój talent”, który ma na celu rozwój talentów i pasji u dzieci z najuboższych regionów Polski.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS