W styczniu e-Commerce Polska rozpoczęło współpracę z Polskim Centrum Programu Safer Internet, w skład którego wchodzą Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa oraz Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerstwo dotyczy współpracy przy akcji społecznej „Zakup kontrolowany” wpisującej się w cele e-Commerce Polska, do których należy m.in. edukacja rynku z zakresu korzystania z nowych technologii, handlu elektronicznego oraz dokonywania rozważnych zakupów w Internecie.
Komputer, Internet, telefon komórkowy w ostatnich latach stały się nieodłącznym elementem życia dzieci i młodzieży. Są to prezenty najczęściej wręczane młodym ludziom i dzieciom na różne okazje. Pamiętajmy jednak, że technologia niewłaściwie wykorzystywana może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka i jego właściwego rozwoju.
Główne cele akcji:
- pomoc dorosłym w rozważnym wyborze sprzętu komputerowego lub gier, kupowanych z myślą o dzieciach i młodzieży
- pomoc w świadomym dokonywaniu zakupów, w tym zakupów w Internecie
- Jestem przekonana, że przyłączenie się e-Commerce Polska do kampanii „Zakup kontrolowany” wzmocni przekaz akcji. Dzięki temu wspólnie będziemy mogli jeszcze lepiej pomóc przy wyborze odpowiednich dla najmłodszych użytkowników gadżetów elektronicznych - mówi Anna Rywczyńska, koordynator Polskiego Centrum Programu Safer Internet.
Do kampanii od stycznia przyłączyła się e-Commerce Polska, która będzie promować akcję na swojej stronie internetowej: www.ecommercepolska.pl, poprzez newsletter Klubu e-Gospodarki, a także na łamach serwisów członków Komitetu Założycielskiego.
- Akcja wpisuje się w cele e-Commerce Polska. Wspieramy rozwój nowych technologii ale także edukujemy z korzystania z nowych narzędzi, zwłaszcza w wykorzystywaniu ich do zakupów w Internecie. Do akcji chętnie zaangażujemy przedstawicieli Komitetu Założycielskiego e-Izby działających w szeroko pojętej branży e-commerce. Dzięki ich zaangażowaniu dotrzemy z przekazem m.in. do e-sklepów – mówi Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej.
- Planujemy poszerzyć w przyszłości partnerstwo z Polskim Centrum Programu Safer Internet. Już teraz mogę zapowiedzieć współpracę przy innych projektach, takich jak: „Dzień Bezpiecznego Internetu” oraz przy międzynarodowej konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie” - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, e-Commerce Polska.
Kampania informacyjna pod hasłem „Zakup kontrolowany” ruszyła z końcem 2012 roku.
Kontakt:
Patrycja Sass – Staniszewska
e-Commerce Polska
patrycja.staniszewska@ecommercepolska.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misją e-Commerce Polska jest rozwój polskiej branży e-commerce poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Kontakt: www.ecommercepolska.pl, e-mail: biuro@ecommercepolska.pl