Inchcape Motor Polska, jeden z czołowych dealerów marki BMW i MINI w Polsce, planuje dynamiczny rozwój drogą ekspansji w regionach i zwiększenia sprzedaży do 5.000 sztuk samochodów rocznie w ciągu 5 lat. Naszym celem jest wzrost wolumenu sprzedaży obecnie sprzedawanych marek (BMW, MINI, BMW Motorrad). Nie zamykamy się również na dalszy rozwój biznesu w Polsce, uważnie analizując pojawiające się możliwości. Stąd decyzja o inwestycji w nowy salon w Poznaniu – podkreśla Marcin Słomkowski, prezes BMW Inchcape w Polsce. - W perspektywie 5 lat myślimy o sprzedaży na poziomie 5 tys. nowych samochodów rocznie – przyznaje dodaje M. Słomkowski. Gdyby przełożyć to na dzisiejszy kształt rynku, okazałoby się, że Inchcape Motor Polska znajdowałoby się tuż za czołową 10 Listy TOP50 największych dealerów w kraju. W ostatnich latach sprzedaż Inchcape Motor Polska rosła nie tylko szybciej niż cały rynek, ale także niż segment premium. W 2015 r. firma sprzedała 1763 nowych samochodów (+27,5 proc. r/r/). Wiele wskazuje na to, że w tym roku 2016 udziały rynkowe i wolumen osiągane przez firmę Inchcape będą jeszcze wyższe. W pierwszym kwartale 2016 r. sprzedaż BMW rośnie ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek – aż o 35,8 proc.! O skali planowanego rozwoju świadczy wolumen, jaki - zdaniem Marcina Słomkowskiego -Inchcape będzie w stanie osiągać w ciągu najbliższych 5 lat. Sprzedaż może przy sprzyjających warunkach rynkowych wzrosnąć z obecnych 1.800 samochodów do 5.000 sztuk rocznie. Inchcape nie wyklucza możliwości współpracy z innymi markami spoza segmentu premium. Należy pamiętać, że Inchcape na świecie współpracuje z wieloma, ważnymi markami samochodowymi. Przedstawiciele Inchcape Motor Polska podkreślają, że w najbliższych latach opłacalne będzie inwestowanie w nowe salony głównie w dużych aglomeracjach. Dlaczego Poznań? Inchcape podnosi sprzedaż marki w regionach. Stąd decyzja Inchcape o budowie nowego salonu w Poznaniu. To wynik analizy potencjału regionu woj. wielkopolskiego oraz wzrostu zamożności Polaków. Skuteczność Inchcape potwierdzają znacznie wyższe – o 25% - udziały rynkowe marek BMW i MINI w każdym regionie, gdzie dealer prowadzi działalność. Ogólnopolski udział BMW w rynku wyniósł w 2015 roku 2,34 proc. Tymczasem w Warszawie i Wrocławiu, gdzie działa Inchcape, był to poziom znacznie wyższy. W starym woj. warszawskim (gdzie, oprócz Inchcape’a działa też dwóch innych, silnych dealerów) do bawarskiej marki należało aż 3,73 proc. rejestracji. W starym woj. wrocławskim Inchcape działa już jednak w pojedynkę, ale i tam BMW miało 3 proc. udziału w rynku, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż w skali całego kraju. Podobnie rzecz ma się z MINI. Ogólnopolski udział tej marki w rejestracjach wynosi 0,28 proc., podczas gdy wyniki osiągane w województwie warszawskim i wrocławskim to – odpowiednio – 0,46 i 0,54 proc. Nie jest jednak powiedziane, że poznańska inwestycja będzie tą ostatnią. - Intensywnie pracujemy nad tym, by w przyszłości nasza obecność nie ograniczała się tylko do Warszawy, Wrocławia i Poznania. Po 12 latach rozwoju organicznego przychodzi czas na inwestycje – mówi Marcin Słomkowski.