Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2018-04-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kampania społeczna „Gra o psieżycie” objęła całą Polskę. Zarządca A4 Katowice - Kraków podsumowuje akcję

 

Blisko 800 tys. wyświetleń filmów promujących akcję autorstwa trzech spośród najchętniej subskrybowanych polskich YouTuberów, ponad 200 zgłoszonych minecraftowych historii z 16 województw, 58 finalistów konkursu i 9 laureatów,
a wszystko po to, by ocalić choć jedno psie życie. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zakończyła kampanię społeczną „Gra o psieżycie”, promującą odpowiedzialną i humanitarną postawę wobec zwierząt. Finał akcji odbył się w formie uroczystej gali filmowej, podczas której nagrodzono zwycięskie prace.

Celem kampanii było uwrażliwienie na problem porzucania psów przy drogach. Chcąc zwrócić uwagę na to negatywne zjawisko, zarządca A4 Katowice-Kraków zaadresował akcję do fanów popularnej gry survivalowej Minecraft. Ogłosił konkurs na najlepsze historie stworzone w świecie Minecrafta, które miały poruszać temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt.

– Kampanię nieprzypadkowo skierowaliśmy do młodych ludzi. Odwołaliśmy się do ich wrażliwości, zakładając, że to właśnie oni wpływają na decyzje dorosłych, w tym także te nie do końca przemyślane, a dotyczące właśnie zakupu czy przygarnięcia psa – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM SA.

Akcja rozpoczęła się w lutym br. Jej ambasadorami zostali popularni polscy YouTuberzy i gracze Minecrafta – MagdalenaMariaMonika, RoxMb i Vertez, którzy w filmowych zapowiedziach kampanii, osadzonych w świecie Minecrafta, zachęcali do udziału w konkursie.

Mam psa, jamnika. Dostałem go w prezencie od rodziców, kiedy miałem dwanaście lat. Mój pies nauczył mnie obowiązkowości i to z jego powodu temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt jest dla mnie szczególnie ważny. Chciałbym, z pomocą prowadzonego przeze mnie kanału, pokazać najmłodszym widzom skalę problemu porzucania psów oraz móc kształtować odpowiedzialną i ludzką postawę wobec każdego czworonoga. To dla mnie sprawa wręcz osobista – powiedział podczas gali finałowej Rox Mb, jeden z ambasadorów kampanii.

– To jest akcja z przesłaniem, które może przynieść wiele dobrego, ze względu na swój edukacyjny charakter. Dziecko, które zobaczy taki film, może podzielić się nim i skłonić do refleksji swoich rodziców. Kiedy dorośnie, będzie dawać dobry przykład swoim dzieciom – dodała z kolei MagdalenaMariaMonika.

– Dostałem zaproszenie do udziału w tej kampanii, a jako że mam pięć zwierząt w domu, zanim jeszcze poznałem szczegóły, wiedziałem, że idę w to – skomentował Vertez.

Kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców. Łączna liczba wyświetleń filmów opublikowanych przez ambasadorów kampanii na ich kanałach YouTube sięgnęła blisko 800 000. Do organizatora konkursu wpłynęło 227 zgłoszeń, a do finału zaproszono 58 osób.

– Spotkanie z tak dużym odzewem i empatią wśród dzieci i młodzieży jest dla nas źródłem dużej satysfakcji. Idea kreowania historii w świecie wirtualnym dowiodła, że młodzi ludzie mają dużo do powiedzenia na temat tego, jak z odpowiedzialnością podchodzić do życia czworonogów, a przy tym cywilną odwagę, by piętnować negatywne zachowania w tym obszarze – podsumowuje kampanię rzecznik prasowy SAM SA.

Prace konkursowe oceniło jury w składzie: ambasadorzy kampanii i przedstawiciele organizatora konkursu. Kryteriami wyboru laureatów były: zgodność z tematem, kreatywnośćw tworzeniu fabuły, poziom narracji oraz propozycje rozwiązania przedmiotowego problemu.

– Czy spodziewałem się wygranej? Trudno powiedzieć. Film nagrałem raczej dla własnej przyjemności, sprawia mi to wielką radość. Najważniejszy jest pomysł na historię. Dość długo pracowałem nad filmem konkursowym i udało się. Sam mam psa. Ma na imię Dora i została znaleziona przy drodze. Myślę, że warto organizować takie kampanie jak „Gra o psieżycie”. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w tej akcji, tak jak wszyscy tu obecni, a jest nas dużo. Mam nadzieję, że nasze filmy pomogą zmienić psią rzeczywistość na lepszą – powiedział Antoni Cammarano, laureat I miejsca.

Finaliści spotkali się z gwiazdami Minecrafta podczas finału kampanii, który odbył się 7 kwietnia br. w Cinema City Punkt 44 w Katowicach. Podczas uroczystej gali ogłoszono wyniki konkursu, wyświetlono na dużym ekranie zwycięskie filmy i nagrodzono autorów dziewięciu najlepszych historii.

Nagrodami w konkursie były: profesjonalny fotel gamingowy, nagrody książkowe oraz zestawy gadżetów popularnych Minecrafterów. Każdy uczestnik otrzymał także pamiątkowy dyplom
z autografami ambasadorów kampanii oraz książkowy upominek.

Zwycięskie prace można zobaczyć na stronie kampanii www.graopsiezycie.pl





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS