Warszawa, 4 lutego 2016: MAKRO wspiera akcję promocji jednej z najbardziej cenionych w kulinarnym świecie ryb. Pochodzący z wód Morza Arktycznego Skrei, który pojawi się w ofercie sieci, to prawdziwy sezonowy specjał. W ramach prowadzonej akcji, MAKRO organizuje także warsztaty dla profesjonalistów oraz cykl kulinarnych spotkań służących wymianie doświadczeń.
W programie promocji norweskiego dorsza zimowego znalazły się specjalne warsztaty dla szefów kuchni restauracji, które wprowadzają tę rybę do menu. W Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO profesjonaliści mieli okazję zapoznać się z tajnikami przygotowania Skreia pod okiem utytułowanego norweskiego szefa kuchni - Gunnara Varnesa, który w 2011 roku zdobył brązowy medal podczas Bocuse D"Or, a obecnie przygotowuje uczestników drużyny narodowej do kolejnych edycji tego niezwykle prestiżowego konkursu kulinarnego na świecie. Pośród dań przygotowanych przez uczestników znalazły się carpaccio ze Skreia w japońskim stylu, Brandade ze Skreia, gotowane brzuszki z masłem grzybowym, czy pieczona polędwica w sosie z czerwonego wina i karmelizowanej cebuli.
Firma MAKRO zaplanowała także cykl wyjątkowych, regionalnych spotkań kulinarnych na terenie całego kraju. Szefowie kuchni z Trójmiasta, Wrocławia i Poznania będą mieli okazję poznać „Złoto Lofotów” - jak inaczej nazywany jest Skrei - tajniki jego obróbki, przygotowania i kulinarnych właściwości. Wydarzenia te będą także doskonałą okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy profesjonalistami.
Norweski dorsz zimowy to najlepsza odmiana tego gatunku występująca wyłącznie w zimowym sezonie – od stycznia do kwietnia. Dorastający w Morzu Barentsa odławiany jest dopiero po 5 latach, podczas swojej 600 kilometrowej drogi na tarło do północnego wybrzeża Norwegii. Skrei zawdzięcza temu wyjątkowe właściwości kulinarne – sprężyste, idealnie białe mięso oraz wysoką zawartość składników odżywczych, dzięki czemu ceniony jest przez największych profesjonalistów w branży HoReCa.
dostarczył infoWire.pl