Za nami kolejna odsłona 4 Design Days, święta architektury i designu, która zgromadziła w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach znanych architektów, projektantów i producentów wyposażenia. Stoisko Geberit, europejskiego lidera w segmencie ceramiki, zachwyciło gości, stając się jedną z najchętniej odwiedzanych przestrzeni wystawienniczych. W tym roku za koncepcję stoiska odpowiedzialny był Szymon Hanczar, założyciel hanczar studio, który stworzył wyjątkowy projekt targowy. Na przestrzeni marki pokazał połączenie sztuki i architektury, a całość zaprojektował w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wyjątkowa przestrzeń ekspozycyjna
Bycie liderem zrównoważonego rozwoju oznacza ciągłą konieczność doskonalenia i pracy nad nowymi rozwiązaniami – takimi, które sprawią, że produkty i działalność biznesowa będą coraz bardziej przyjazne dla środowiska. Tegoroczne stoisko dla marki Geberit zaprojektował Szymon Hanczar, założyciel hanczar studio, który w doskonały sposób połączył świat designu i sztuki oraz prezentację rozwiązań Geberit – tych przed i za ścianą. Do zabudowy samego stoiska wykorzystano materiały, które w 98% mogą być wykorzystywane ponownie. Przykładem jest system montażowy Geberit GIS, które posłużył do budowy całej konstrukcji boksu. Na stoisku nie zabrakło innowacyjnych produktów marki. W tym roku producent postawił na serię Geberit ONE, prezentując nowości produktowe m.in. miskę WC i umywalkę w wykończeniu matowym.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających stoisko Geberit cieszyła się instalacja ,,ROTA ET SPECULUM”, autorstwa Szymona Hanczara i Przemysława Słowika z hanczar studio, inspirowana przejściem produktów Koło pod markę Geberit. To już kolejna odsłona pracy, która w dokładności 1:1 prezentuje nowatorski koncept.
- Postanowiliśmy przeznaczyć w tym roku część przestrzeni naszej ekspozycji na kawałek tak zwanej sztuki. Zrobiliśmy to z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze, ceramika to materiał, to tworzywo, które w całym spectrum naszych produktów chyba najbardziej kojarzy się z artyzmem, twórczością, kreacją. Żywy materiał, żywa technologia. A po drugie, sztuka dostarcza nam czegoś, co w dobie wydarzeń ostatnich lat na świecie, tych najbardziej dotkliwych, staje się bezcennym zjawiskiem i towarem. Zmiana perspektywy i odrobina refleksji. Dlatego w tym pomieszczeniu, każdy kto odwiedza nasze stoisko, może tej chwili odmienności i refleksji zażyć – podkreślał Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu Geberit Polska.
Geberit i gwiazdy architektury
Podczas 4 Design Days na tapecie było wiele istotnych tematów z dziedziny architektury, urbanistyki i designu. W inspirujących dyskusjach, odbywających się na terenie targów, wzięli udział cenieni eksperci Geberit: Adrian Burzyk, Dyrektor Projekty i Technologie oraz Jakub Drabikowski, Trade Marketing Manager. Na katowickiej scenie wystąpili również ambasadorzy marki Geberit: Ida i Krystyna Mikołajskie (MIKOŁAJSKAstudio), Monika Staniec, Barbara Uherek-Bradecka (STUDIO BB ARCHITEKCI), Oliwia Drobnicka i Tomasz Słomka (TOKA+HOME).
Czterem dniom obecności Geberit na targach towarzyszył bogaty program wydarzeń specjalnych, który zgromadził na stoisku prawdziwe tłumy. Cykl spotkań zainaugurował w czwartek 26 stycznia Szymon Hanczar, który opowiedział o genezie powstania instalacji przygotowanej dla firmy Geberit oraz o projekcie stoiska, które zostało zaprojektowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Spotkanie poprowadziła Agnieszka Musiał-Chmielnik, architektka, ambasadorka marki i prowadząca program ,,Mieszkanie na miarę” w telewizji HGTV. Cały wywiad dostępny jest na profilu marki Geberit na Facebooku. Geberit, podczas dni dla biznesu, zorganizował oprowadzanie kuratorskie, w ramach dodatkowej atrakcji dla szczególnie dociekliwych zwiedzających, które umożliwiło im konfrontację z autorem ekspozycji.
Dla klientów indywidulanych, specjalnie w sobotę, producent przygotował spotkania z architektami i ambasadorami Geberit na stoisku firmowym: Katarzyną Szramek, Paulą Pióro, Anetą Korus, Ewą Więcek i Tomaszem Słomką. To była idealna okazja, żeby rozwiać wszelkie wnętrzarskie wątpliwości i zasięgnąć porad ekspertów.
W trakcie trwania katowickich targów, na kanałach social media marki Geberit zorganizowano konkurs dla odwiedzających stoisko. Przedmiotem konkursu było wykonanie zdjęcia na stoisku Geberit oraz opublikowanie go na Instagramie wraz z hashtagiem #CeramikaGeberit i oznaczeniem @geberit_poland. Do zwycięzców trafią atrakcyjne nagrody – książki Agaty Twardoch z autografem.
To były 4 dni pełne wrażeń i inspiracji, owocnych spotkań i wymiany doświadczeń. Wydarzenie stało się pochwałą dla sztuki i architektury, przyciągając do Katowic architektów, designerów, urbanistów, deweloperów oraz inwestorów.
Fotorelacja: Rafał Cwenk
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).