Odbywające się od 2016 roku pokazy mody Mercure Fashion Night to wydarzenia, które poprzez modę opowiadają o swoich inspiracjach, lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których znajdują się hotele sieci Mercure. Od 2019 r., dzięki współpracy marki z Międzynarodową Szkołą Kostiumografii i Projektowania Ubioru, wydarzenia nabiorą dodatkowego wymiaru. Partnerstwo z MSKPU, to z jednej strony to szansa dla adeptów sztuki projektowania, z drugiej natomiast - nowoczesna platforma komunikacji marki ze swoimi gośćmi.
Wyjątkowe partnerstwo
Współpraca Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru oraz należącej do Grupy Accor marki Mercure to tylko jedna z nowości, jaka od 2019 r. widoczna będzie w ramach projektu Mercure Fashion. Wieloetapowe partnerstwo zakłada m.in. udział ekspertów Accor w zaplanowanym na marzec pokazie dyplomowym studentów MSKPU oraz nagrodzenie najlepszych projektów. Ich autorzy dostaną unikalną szansę na ponowną prezentację swoich prac podczas zaplanowanego na kwiecień pokazu Mercure Fashion Night, który odbędzie się we wnętrzach hotelu Mercure Warszawa Centrum.
Drugim etapem współpracy jest organizacja konkursu dla studentów Międzynarodowej Szkoły Kostumografii i Projektowania Ubioru. Czekające na uczestników zadanie dotyczyć będzie zaprojektowania inspirowanego lokalnie uniformu lub jego elementów dla zespołu hotelowego. Tematyka konkursu została wybrana nieprzypadkowo i nawiązywać będzie do filozofii marki Mercure, która skupia się na podkreślaniu charakteru w miejscach, w których znajdują się hotele.
Kooperacja naszej szkoły i marki Mercure, to wielka szansa dla naszych uczniów, którzy po opuszczeniu murów uczelni będą mieli za sobą już pierwsze doświadczenia związane z profesjonalnymi pokazami. Konkurs nie jest tylko zabawą, ale sprawdzeniem doświadczenia, rozumienia oczekiwań potencjalnych gości i pokazania umiejętności, które nabywali przez ostatnie lata – mówi Magdalena Płonka, projektantka mody, założycielka i dyrektor Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru.
Mercure Fashion Night
Tegoroczne wydarzenia z serii Mercure Fashion Night nie będą ograniczać się tylko do współpracy z młodymi adeptami sztuki projektowania ubioru. Podobnie, jak w latach poprzednich, w ramach cyklu wydarzeń, które odbywać się będą w hotelach Mercure w całej Polsce i Europie Wschodniej, zaprezentowane zostaną kolekcje cenionych projektantów.
Celem Mercure Fashion jest promowanie projektantów i lokalnej kultury dzięki łączeniu mody ze sztuką użytkową i designem. Zapoczątkowany w 2016 roku projekt obejmuje unikalne eventy – od dużych pokazów i wykładów, po mniejsze modowe animacje, kameralne spotkania i aktywności w mediach społecznościowych. Organizowane w minionych latach w Polsce, Czechach i na Węgrzech wydarzenia zakorzeniły się w świadomości gości hoteli Mercure, jak i jej sympatyków. Podczas modowych wydarzeń można nie tylko poznać nowe trendy, które królować będą w najbliższym czasie na ulicach, ale i nazwiska polskich projektantów, których prace często pozostając w cieniu zagranicznych marek i komercyjnych sklepów, zasługują na uznanie.
Jesteśmy dumni z tego, że naszą pracą możemy wspierać polskie talenty, szczególnie te młode i na początku swojej drogi. Marka Mercure stawia nacisk na bogactwo, jakie posiadają regiony i właśnie tę filozofię chcieliśmy przenieść także na inne obszary naszych działań. Nawiązując współpracę z Międzynarodową Szkołą Kostiumografii i Projektowania Ubioru, wyszliśmy z założenia, że każdy zasługuje na jak najlepszy start, a możliwość pokazania się wyselekcjonowanej grupie odbiorców na pewno będzie momentem wartym zapamiętania i profesjonalnym otwarciem drogi zawodowej – mówi Marcin Szymański, Midscale Segment Manager Eastern Europe w Grupie Hotelowej Orbis.
Powiew świeżości
Zaproponowane na 2019 rok działania odświeżą prężnie działający projekt Mercure Fashion, wprowadzą go na nowe płaszczyzny i będą kolejnym krokiem w jego rozwoju. Dzięki inspirującym partnerstwie z MSKPU marka Mercure otworzy swoje wnętrza na nową grupę klientów – szukających inspiracji w ciekawych i nawiązujących do miejsc, w których znajdują się hotele lokalizacjach. Będzie to także szansa na dalsze umacnianie wizerunku marki w środowisku modowym.