Nową akcję sprzedażową IKEA wspiera kampania reklamowa oparta na idei „Kuchnie i łazienki IKEA są tak intuicyjne i funkcjonalne, że doskonale sprawdzają się o każdej porze”. Główny bohater spotu reklamującego rozwiązania do kuchni, lunatykujący nocny „podjadacz”, doskonale radzi sobie w uporządkowanym wnętrzu pomimo tego, że budzi się dopiero pod koniec filmu. W ten sposób IKEA pokazuje, że ergonomiczna i funkcjonalnie urządzona kuchnia znacznie ułatwia wykonywanie wszystkich czynności, niezależnie od pory dnia. Natomiast zaspanej bohaterce spotu o łazience wszystkie przedmioty potrzebne przy porannej toalecie wprost same „wpadają w ręce”, a to dzięki sprytnie umeblowanemu wnętrzu.
Kampania reklamowa obejmuje ogólnopolskie stacje telewizyjne (TVN, Polsat, TVP, stacje tematyczne), Internet (filmy video, kampania display oraz media własne), prasę oraz komunikację w sklepach. Autorem reklam telewizyjnych jest JWT Warsaw, natomiast za działania w sieci odpowiada agencja K2. Spoty reżyserował Styrmir Sigurdsson. Produkcją zajął się Film Republic, a postprodukcją – Platige Image. Za zakup mediów odpowiada MEC.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.