Serwis muzyczny NuPlays wprowadza ułatwienia dla artystów i wytwórni, które chcą docierać bezpośrednio do swoich fanów. Od teraz każdy sprzedawca oferujący muzykę, gadżety i bilety w NuPlays, może dodać do swojego profilu teledysk lub playlistę z serwisu YouTube. Ta pozornie drobna zmiana bardzo ułatwia organizowanie premier i sprzedaż przez NuPlays.pl i NuPlays.com
Integracja z największym na świecie serwisem wideo pozwala na profilu artysty na NuPlays osadzać wideo i playlisty wprost z YouTube’a. Przy dodawaniu oferty (np. plików MP3 lub preorderu płyty CD) wystarczy wkleić link do filmu (lub pierwszego filmu z playlisty) i wszystko zadziała automatycznie.
Wideo z serwisu YouTube po kilku sekundach ukaże się na profilu artysty, obok wszelkich ofert stworzonych przez artystę: biletów na koncerty, muzyki w formie CD, downloadu, streamu i gadżetów. Artysta może teraz dzielić się z fanami linkiem do swojego profilu w NuPlays, a wyświetlenia filmu w profilu zliczą się do całkowitej liczby wyświetleń w YouTube.
Dzięki takiemu rozwiązaniu artyści nie muszą wybierać miejsca, w którym ma się odbyć cyfrowa premiera ich nowego dzieła: może się to dziać jednocześnie na YouTube oraz NuPlays.
Udostępnianie wideo z YouTube poprzez profil na NuPlays daje dodatkowe korzyści:
- fani nie są rozpraszani przez inne filmy wideo
- fani mogą od razu wesprzeć swoich idoli np. kupując dostęp do wysokiej jakości plików
- fani mogą przejrzeć inne albumy i oferty artysty zgromadzone w jednym miejscu
- artysta lub wytwórnia mają dostęp do informacji o tym, kto kupił ich muzykę i dzięki temu mogą tworzyć dodatkowe angażujące oferty
Z nowych rozwiązań NuPlays korzysta już wielu artystów oferujących swoją muzykę w serwisie, zarówno znanych (np. TEDE), jak i debiutujących (np. nowy album folkowego zespołu Dzikie Jabłka).
Wg statystyk YouTube posiada 57% udziałów w rynku z ponad 135 miliardami odtworzeń w 2015 roku, co czyni go największym serwisem streamingowym na świecie.
dostarczył infoWire.pl