Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-02-29

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polacy chcą być coraz bardziej fit

150x110

Moda na aktywny i zdrowy styl życia na dobre zadomowiła się w polskich miastach. Polacy coraz lepiej wiedzą co jest zdrowe. Zaczynają doceniać produkty bio i eko, wprowadzają do swojej diety pewne ograniczenia, a wygodne fotele chętnie zamieniają na rowery, orbitreki oraz bieżnie w klubach fitness. Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska „Aktywność sportowa Polaków” wynika, że 32% Polaków uprawia sport przynajmniej trzy razy w tygodniu[1]. Jednym słowem – naród ogarnęła moda na bycie fit.

Potwierdzeniem wzrostu popularności aktywności fizycznej w Polsce są m.in. uliczne biegi masowe, w których z roku na rok bierze udział coraz więcej osób. Włodarze miast z powodzeniem organizują maratony oraz biegi charytatywne. Wkrótce rozpocznie się sezon miejskich imprez sportowych, do których uczestnicy już teraz intensywnie przygotowują się w siłowniach. Moda na „bycie fit” jest atrybutem osób zdyscyplinowanych i osiągających sukcesy zawodowe. Dlatego też coraz większą popularnością cieszą się zajęcia w klubach fitness i w siłowniach, a na portalach społecznościowych chętnie odwiedzane są profile osób wysportowanych i promujących zdrowy styl życia oraz zbilansowaną dietę.

Trend na bycie fit potwierdzają również statystyki wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, która w ostatnim miesiącu odnotowała 123% wzrost zapytań o hasła związane ze sportem, ośrodkami i klubami sportowymi oraz 93% wzrost zapytań o dietetyków[2].

Uprawianie sportu i dbanie o dobrą kondycję fizyczną to nie tylko moda, ale przede wszystkim wyścig o zdrowie. Aktywność fizyczna jest szczególnie potrzebna osobom pracującym w biurach, wykonującym siedzący tryb pracy, czyli głównie mieszkańcom miast. Większość z nich to również użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy chętnie korzystają z aplikacji pozwalających na szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach.

Lokalna wyszukiwarka Panoramafirm.pl jest źródłem informacji dla osób poszukujących klubów fitness i siłowni. Nasza, bezpłatna aplikacja mobilna pozwala nie tylko na lokalizowanie ich na mapie, ale także na bezpośrednie nawigowanie do nich. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku w Eniro Polska. Funkcjonalności jakie oferuje Panorama Firm są szczególnie istotne, zwłaszcza dla młodego pokolenia żyjącego bardzo aktywnie i praktycznie nierozstającego się z urządzeniami mobilnymi. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

Z roku na rok coraz więcej osób podejmuje różne formy aktywności fizycznej. Najpopularniejszym sportem wśród Polaków jest: jazda na rowerze (53% aktywnych respondentów), bieganie (33%) oraz pływanie (29%). Są to dyscypliny cieszące się dużą popularnością we wszystkich grupach wiekowych, niezależnie od miejsca zamieszkania, płci czy wykształcenia.

Kobiety i mężczyźni równie chętnie korzystają także z klubów fitness (odpowiednio 20% i 22% aktywnych fizycznie). Różne są jednak sposoby korzystania z tych miejsc. Przykładowo, kobiety preferują zajęcia grupowe, a mężczyźni – ćwiczenia indywidualne[3].

Osoby uprawiające sport kierują się różnymi motywacjami. Dla jednych to przyjemność i sposób na dbanie o zdrowie. Inni podejmując aktywności fizyczne kierują się poprawą samopoczucia, chęcią bycia w dobrej formie lub dla odreagowania stresu. Pierwszym krokiem do podjęcia aktywności fizycznej często jest znalezienie klubu fitness lub siłowni w pobliżu domu lub pracy, gdzie będziemy mogli zadbać o formę.

[1] Źródło: TNS Polska "Aktywność sportowa Polaków”, wrzesień 2015 r.

[2] Źródło: Adobe SiteCatalyst, styczeń 2016 r.

[3] Źródło: TNS Polska "Aktywność sportowa Polaków”, wrzesień 2015 r.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS