Pochodzą one od naszych rodzimych gwiazd (m.in. Mariusz Wlazły, Michał Winiarski i Bartosz Kurek) oraz znanych z międzynarodowych parkietów (m.in. Leandro Visotto, Giacomo Sintini i Georg Grozer).
Wszystkie koszulki będzie można wylicytować na specjalnych aukcjach, które rozpoczną się podczas Mistrzostw Europy w piłce siatkowej mężczyzn, we wrześniu 2013 r. Środki uzyskane z aukcji zostaną przeznaczone na wyposażenie nowopowstającej sali operacyjnej oddziału onkologii Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie oraz budowę stacjonarnego hospicjum w Policach, współtwórcy tej kampanii.
Proces pozyskiwania koszulek na aukcję, w który zaangażowani byli ludzie z całego świata, trwał ponad rok. Ludzie dobrego serca z Norwegii, Islandii, Rumunii, Włoch, Australii, Danii i Polski chętnie włączyli się w ten projekt. Połączyły ich dwie rzeczy: siatkówka i chęć niesienia pomocy potrzebującym dzieciom. W efekcie tych działań udało się zgromadzić pokaźną liczbę koszulek pochodzących od gwiazd światowego formatu.
Fundacja Herosi to organizacja pożytku publicznego, która od 2009 roku aktywnie działa na rzecz chorych i potrzebujących. Od początku swojego istnienia szczególną opieką objęła młode osoby cierpiące z powodu nowotworów, koncentrując swoje działania na wspieraniu Kliniki Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży stołecznego Instytutu Matki i Dziecka. Rocznie w tej placówce poddaje się terapii przeszło trzy tysiące pacjentów z całej Polski. Siatkarze - zarówno polscy, jak i zagraniczni - biorąc udział w rozlicznych akcjach i kampaniach organizowanych przez Herosów, stanowią silną podporę działań fundacji od chwili jej założenia.