Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-06-17

A A A POLEĆ DRUKUJ

Samsung sprawdza jakie telewizory kupujemy

150x110

Polacy co roku kupują podobną liczbę telewizorów. Ten fakt nie może dziwić, to wciąż jedno z najważniejszych urządzeń elektroniki domowego użytku. Zmienia się oczywiście sposób w jaki oglądamy telewizję, zmieniają się także czynniki jakie bierzemy pod uwagę przy zakupie. Firma Samsung zdecydowała się sprawdzić jakie telewizory planujemy kupić i na co zwracamy uwagę przy ich wyborze.

W badaniu przeprowadzony drogą mailową przez firmę Samsung na terenie Polski wzięło udział i udzieliło odpowiedzi 9080 respondentów. W pierwszej części ankiety, zostali oni zapytani o cechy na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora. Najczęściej udzielaną odpowiedzią, którą wskazało ponad 34% ankietowanych konsumentów, był telewizor Smart TV. Popularność inteligentnych telewizorów, które po podłączeniu do łącza internetowego oferują o wiele więcej możliwości niż tradycyjne odbiorniki, stale rośnie. Smart TV to właściwie już standard, który także dobrze odzwierciedla zmiany w sposobie oglądania telewizji. Tradycyjne kanały telewizyjne coraz częściej ustępują miejsca aplikacjom oferującym wideo na życzenie i innym. Firma Samsung może poszczycić się szeroką ofertą aplikacji Smart TV, w które inwestuje od dawna, jednocześnie popularyzując ten typ odbiorników.

Kolejną najczęściej pojawiającą się odpowiedzią na pierwsze zadane pytanie był telewizor z obrazem  jakości Ultra High Definition. Tej odpowiedzi udzieliło niemal 26% respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z najwyższej obecnie dostępnej serii SUHD oraz telewizor z zakrzywionym ekranem. Obie odpowiedzi zostały wskazane przez co szóstą ankietowaną osobę.

W dalszej części badane były najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy wyborze nowego telewizora. W tym przypadku najczęściej udzielaną odpowiedzią, z wynikiem ponad 44% była konwergencja z innymi urządzeniami, takimi jak smartfony, tablety oraz sprzęt audio-video. Świadczy to o docenianiu wygody współpracy pomiędzy poszczególnymi urządzeniami przy korzystaniu z plików multimedialnych czy aplikacji. Zastosowany w tegorocznych telewizorach Samsung system operacyjny znacząco zwiększa te możliwości, sprawiając że współpraca kompatybilnych urządzeń jest znacznie szybsza i bardziej intuicyjna.

Zaraz za konwergencją wśród najczęstszych odpowiedzi znalazły się wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu. Te odpowiedzi zostały wskazane przez odpowiednio 42% i 39% ankietowanych. Tegoroczna flagowa seria  Samsung SUHD może pochwalić się niezrównanym poziomem jasności oraz kontrastem obrazu, a także wiarygodnie odwzorowaną szeroka paleta barw. Wynika to z zastosowania innowacyjnej warstwy nanokrystalicznej w ekranach tych telewizorów. Na kolejnych miejscach znalazły się m. in. design telewizora, oraz oczywiście jego cena, która jednak znalazła się dopiero na piątym miejscu wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi.

W ostatniej części ankiety padło pytanie na temat miejsc, w których konsumenci szukają opinii i sugestii na temat sprzętu, który mają zamiar kupić. Wśród odpowiedzi respondentów wyróżniają się dwie. Zdecydowanie najczęściej nasze decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie – aż 76% ankietowanych osób wskazało tę odpowiedź jako pierwszą. Na drugim miejscu, z wynikiem ponad 55% znalazły się fora dyskusyjne, które ankietowani odwiedzają przed dokonaniem zakupu telewizora.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS