W sierpniu Energa rozpoczÄĹa pilotaĹźowÄ akcjÄ przekazujÄ c rowery do hoteli z Gdyni, GdaĹska i Sopotu, a w przyszĹoĹci planuje byÄ moĹźe rozszerzyÄ akcjÄ na caĹÄ PolskÄ. Elektryczne rowery pochodzÄ od polskiego producenta EcoBike. Energa zapewnia teĹź ich serwis.Rower elektryczny dziÄki wbudowanemu w tylnym kole silnikowi elektrycznemu niweluje obciÄ Ĺźenia i uĹatwia przemieszczanie siÄ. UĹźytkownik jednoĹladu moĹźe pokonaÄ dĹuĹźsze dystanse przy stosunkowo mniejszym wysiĹku. Bateria moĹźe wesprzeÄ rowerzystÄ na dystansie do 60 km lub caĹkowicie zastÄ piÄ pedaĹowanie na trasie liczÄ cej okoĹo 30 km. Ĺredni koszt przejechania 100 km rowerem elektrycznym wynosi okoĹo 80 gr. Pokonanie analogicznej odlegĹoĹci skuterem jest 15 razy droĹźsze (12 zĹ), a samochodem z silnikiem benzynowym, aĹź 62 razy bardziej kosztowne (50 zĹ).Proste i Ĺatwe jest takĹźe Ĺadowanie baterii. Zajmuje ono okoĹo czterech godzin. Natomiast szybki proces, pozwalajÄ cy naĹadowaÄ bateriÄ w 80 proc. zamyka siÄ w zaledwie dwóch godzinach. Niewielkich rozmiarów, przenoĹna Ĺadowarka pozwala uzupeĹniÄ poziom energii – w domowym zaciszu. Koszt naĹadowania baterii do peĹna to jedynie kilkadziesiÄ t groszy.
Pierwszy raz elektrycznym rowerem moĹźna byĹo przejechaÄ siÄ podczas pikniku rodzinnego z MZK. Na codzieĹ pojazdy bÄdÄ udostÄpnione przed miejskim ratuszem.