Warszawa, 24 marca 2017 r. – Jak wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017, mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58 proc. nabywców.
Panel Gospodarstw Domowych GfK umożliwia ciągłe monitorowanie zakupów produktów z kategorii FMCG i obserwowanie aktualnych trendów rynkowych. Zaobserwowane zmiany w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017 wskazują na słabnącą popularność mydeł w kostce. Zakupy kategorii w ujęciu ilościowym odnotowały spadek o 14 proc. Było to związane zarówno ze spadkiem odsetka gospodarstw domowych, które w analizowanym okresie nabyły produkty tej kategorii, jak również ze zmniejszeniem średniej częstotliwości tych zakupów. Negatywnemu trendowi na rynku mydeł w kostce towarzyszył niewielki wzrost (o 3 proc. w ujęciu ilościowym) zakupów mydeł w płynie.
W analizowanym okresie 12 miesięcy przeciętny nabywca kupował mydło w kostce średnio około 5 razy, kupując podczas pojedynczego zakupu średnio dwie kostki mydła i wydając na ten cel w skali 12 miesięcy około 18 zł.
Udział nabywców kategorii w grupie osób powyżej 50 roku życia był wyższy niż wśród ogółu nabywców w Polsce. Osoby w wieku 50+ były odpowiedzialne za zakup blisko 60 proc. wolumenu kategorii.
Najważniejszym kanałem zakupu mydeł w kostce były sklepy dyskontowe, w których dokonano około 34 proc. zakupów kategorii. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten nieznacznie stracił na ważności.
O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
dostarczył infoWire.pl