Concierge to usługi nieodpłatnej organizacji przedsięwzięć. Koszty ich realizacji każdorazowo są przedstawiane klientowi do autoryzacji, w oparciu o szczegółową wycenę organizacji tych usług przed ich wykonaniem.
Serwis concierge dodawany jest najczęściej do produktów bankowych. Na tej podstawie możemy wyróżnić trzy grupy klientów, są to klienci private banking, którzy posiadają aktywa finansowe o dużej wartości, posiadacze kart platynowych, oraz grupa klientów aspirujących. Zakres concierge jest oczywiście zróżnicowany i tylko najzamożniejsi klienci mają do niego nielimitowany dostęp. Usługi concierge są coraz bardziej popularne, w ostatnich latach zanotowaliśmy 30% wzrost liczby zrealizowanych spraw – mówi Joanna Łazor, Menadżer Sekcji Concierge w Europ Assistance Polska.
Do najbardziej popularnych usług należy organizacja biletów na koncerty, do teatru lub biletów lotniczych, organizacja prezentów, rezerwacja stolika w restauracji, czy dostawa kwiatów. Klienci równie często korzystają z usługi concierge, gdy potrzebują pomocy w zorganizowaniu wakacji, rezerwacji hotelu, zaplanowania podróży, czy wycieczki.
Poza standardowymi prośbami zdarzają się bardziej wyszukane przedsięwzięcia, a zespoły ds. concierge gotowe są zrealizować nawet najbardziej nieoczekiwane życzenia.
Concierge bywa jak Sherlock
Jednej z naszych klientek, bardzo spodobał się pewien obraz. Niestety nie znała ani artysty, ani tytułu dzieła. Specjaliści ds. concierge podjęli się znalezienia obrazu jedynie na podstawie zdjęcia dostarczonego przez klientkę. Artysta nie posiadał swojej strony internetowej, co dodatkowo utrudniało jego odszukanie. Po dogłębnym researchu, specjalista ds. concierge natrafił na pierwszy trop, który dał początek owocnym poszukiwaniom. Finalnie dokładnie ten sam obraz został zamówiony i dostarczony klientce.
… czasami jak Bond, James Bond
Innym razem, klient zadzwonił z prośbą o zlokalizowanie hotelu, w którym grana była konkretna scena z filmu James Bond. Jak się okazało, termin wakacji, na które wybierał się wspólnie z córką był poza sezonem, co utrudniało sprawę. Jednak we współpracy z miejscowymi pracownikami hoteli na Martynice udało się namierzyć właściwe miejsce. Dodatkowo concierge zorganizowało dla klienta kilka dodatkowych atrakcji.
… a czasami, musi wypłynąć na szerokie wody
Jacht z polską załogą płynął przez Nowy Jork na Bahamy. Klient, który niestety ze względów zdrowotnych nie mógł uczestniczyć w rejsie, chciał pozostałym uczestnikom sprawić na miejscu niespodziankę. Zwrócił się do Concierge z prośbą, aby po dopłynięciu jachtu w docelowe miejsce, dostarczyć ekipie butelkę markowej whiskey wraz z listem z podziękowaniami i gratulacjami w języku polskim. Sprawa okazała się skomplikowana ze względu na fakt, iż żaden miejscowy sklep nie oferował takiej usługi. Decydującą kwestią okazała się ciekawie przedstawiona historia polskiej jednostki, opowiedziana przez jednego z konsultantów Concierge, który przekonał pracowników do spełnienia prośby klienta.