– Jest to kolejny rok, w którym widać, że nasz model biznesowy się sprawdza. Łączymy narzędzia e-commerce, których używają największe platformy nieruchomości w Polsce z tradycyjnym modelem sprzedażowym. Pozycjonujemy nasze ogłoszenia w wielu miejscach, a przez dobrze ułożone kampanie reklamowe i sieć pośredników docieramy do kluczowych grup klientów – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Wprowadzamy nasze usługi też na rynki Belgii, Niemiec, Szwecji i Rumunii. To te rynki są najbardziej perspektywiczne. Pracujemy także nad rozwojem w Wielkiej Brytanii. Mamy ambicje zdobyć pozycję lidera na polskim rynku kategorii nieruchomości w Hiszpanii – dodaje Michał Ćwierzyk.
Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła spółka wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Zagraniczni inwestorzy lokujący kapitał w nieruchomości w Hiszpanii odpowiadają za blisko 20 proc. transakcji zakupu mieszkań w tamtym kraju.
– Rozmawiamy z inwestorami, a nawet funduszami, które są zainteresowane naszym biznesem. Chcemy zwiększyć nasze zasięgi i dynamikę rozwoju, liczby pokazują, że po pierwszym roku pełnej działalności potrafimy generować przychody i zysk. Trzeba pamiętać, że w 2022 roku inwestorzy byli na początku sceptyczni, jeśli chodzi o decyzje zakupowe. W 2023 roku oczekujemy, że zdołamy przebić dotychczasowe wyniki. Pomóc nam może rozwój oferty o wynajem i obsługę potransakcyjną – dodaje Michał Ćwierzyk.