78% polskich internautów przygotowujących się do swojego ślubu szukało informacji i porad na temat jego organizacji w sieci. 61% z nich, z czego 68% tych osób stanowią kobiety, próbowało dotrzeć do konkretnych ofert firm. Branża internetowych katalogów ślubno-weselnych wydaje się rosnąć w siłę. Jednak czy przy drastycznie spadającej ilości zawieranych małżeństw nie jest to tylko złudzenie?
Wyniki raportu Megapanel PBI/Gemius dają pozytywny obraz sektora ślubno-weselnego na rynku online. Odwiedzających polskie portale interesuje przede wszystkim moda ślubna, dekoracje oraz fryzury ślubne. Największą popularnością cieszą się serwisy łączące prezentację konkretnych ofert z publikacją artykułów opisujących zagadnienia stricte związane z organizacją tego najważniejszego w życiu dnia. Coraz więcej osób traktuje Internet jako pierwsze i jedyne źródło informacji, rezygnując z przeglądania tradycyjnych papierowych wydawnictw.
Jak wynika z ankiety, jedynie 3% firm decyduje się na reklamę offline – wśród nich reklamodawcy najczęściej wykorzystują banery i artykuły sponsorowane. W pozostałych przypadkach katalogi internetowe są nierzadko jedynym źródłem reklamy działalności na rynku usług ślubno-weselnych.
W porównaniu z rokiem 2010, w 2011 liczba zawieranych małżeństw spadła o 10%. Zwiększył się za to wiek nowożeńców na przestrzeni kilkunastu lat: na początku lat 90-tych ponad połowa mężczyzn zawierających małżeństwo nie osiągała 25 lat, w 2008 roku już tylko niespełna 25%. Wśród kobiet udział ten zmniejszył się z 73 do 44%.
Dominika Chłopicka, 365 PR - GRUPA365NET.pl: „Ze względu na dojrzalszy wiek wkraczania w związek małżeński, zwiększyła się świadomość podejmowanej decyzji i chęć uczynienia tego dnia wyjątkowym. Niewątpliwie korzystają na tym pomysłowi przedsiębiorcy, którzy w swojej ofercie uwzględniają nawet najbardziej wymyślne usługi. Młodym parom można zaproponować właściwie wszystko, bowiem współczesne wesele to show, a nie rodzinna uroczystość. Im bliżej Warszawy i innych dużych miast, tym więcej modyfikacji. Branża bez wątpienia rośnie w siłę – teraz liczy się jakość, a nie ilość.”
Dane Megapanel PBI/Gemius pokazują, iż przejrzystość ślubnych portali, w porównaniu do innych branż, została oceniona dość nisko. Wynika to przede wszystkich z faktu iż starają się one pełnić zbyt wiele funkcji jednocześnie. Serwis alejaweselna.pl, odżegnując się od postulatu przerostu formy nad treścią, stawia na dwie podstawowe funkcjonalności: informacyjną oraz społecznościową. Działając głównie jako wolna giełda produktów i usług weselnych, umożliwia swobodną wymianę oczekiwań na linii sprzedawca-klient. Wzbogacony dodatkowo ciekawostkami i poradami, stanowi swoiste kompendium wiedzy, której znajomość pozwoli zorganizować wymarzony ślub i wesele w najdrobniejszym szczególe.
Źródło: http://www.alejaweselna.pl/
Projekt i wdrożenie: http://www.grupa365net.pl/