Blisko 1 mln przychodów ze sprzedaży wypracował w I kwartale 2020 roku Klabater S.A., notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Zysk netto w tym okresie wyniósł 244 197,44 zł. Spółka utrzymała przychody na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie ubiegłego roku, natomiast zysk jest dużo wyższy. Stało się to pomimo braku premier, za to dzięki bardzo dobrej sprzedaży gier z „back katalogu” Spółki.
Strategia budowania portfolio długo sprzedających się gier przynosi korzyści. Dzięki aktywnej polityce promocyjnej i wykorzystaniu narzędzi promocji sprzedaży oferowanych przez platformy konsolowe oraz platformę STEAM, osiągnęliśmy nie tylko wzrost przychodów ze sprzedaży gier z „back katalogu” o blisko 165% rok do roku, ale również wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 25% - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater S.A.
Obecnie na wydawane przez siebie gry Spółka zebrała już łącznie ponad 490 000 „zainteresowań” tzw. wishlist, ciągle też pracuje nad poszerzeniem swojego wydawniczego portfolio. W I kwartale przychody ze sprzedaży gier z „back katalogu” oraz aktywne promocje, takie jak np. Polish Spring Bundle, zorganizowana wspólnie z innymi laureatami nagród Paszportów Polityki, pozwoliły osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, a wpływ pandemii koronawirusa nie dotknął negatywnie rynku gier wideo. Pandemia jednak nie minęła, będziemy więc bacznie obserwować rozwój sytuacji rynkowej – zapowiada Michał Gembicki.
Aktualny katalog produkcji Klabatera to dwa tytuły własne – Crossroads Inn oraz Heliborne. Portfolio uzupełnia 7 tytułów od zewnętrznych developerów wydanych przez Spółkę.
W planach wydawniczych na najbliższy czas są gry Skyhill: Black Mist oraz This is the Zodiac Speaking. Z kolei w produkcji znajdują się 4 własne projekty: The Moonshiners i Animal Planet Rescue (oparte o pozyskane z Discovery Networks prawa licencyjne) oraz Amazing American Circus i Heliborne Enhanced Edition.