swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-21 14:44:15 - "BUNIEK"
Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla jako
kolejny.
Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
O ile wiem oba piece w tych motocykla wywodzą sie z CBR600 i tu dochodzimy
do meritum - czy praktykuje sie swapy silników w motocyklach.
Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
zrealizowania ?
To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo
210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
Szukający motocykla idealnego
Buniek
Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-21 16:25:19 - Tmek
> Witam
>
> Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla
> jako kolejny.
> Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
> elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
> Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
> Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
> silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
> ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
> O ile wiem oba piece w tych motocykla wywodzą sie z CBR600 i tu
> dochodzimy do meritum - czy praktykuje sie swapy silników w motocyklach.
> Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
> zrealizowania ?
>
> To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM
> okolo 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
Wszystko sie da, kwestia czasu i ceny.
Ale w tym przypadku, zmienic silnik to nie tylko wyjac i wkrecic w druga
rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty
mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia
dopasowania wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa,
gaznik tego nie ma, jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie
innej pompy. Trzeba przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co
z licznikimai i kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa
na ktora musi byc miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie
podpasuja, w kolach musza byc czujniki i reszta tego wszystkiego
aaaaaaaaaaaaaa.............
Na koniec nawet jak juz wydasz wor hajsu i jako tako bedzie to zlozne,
bedziesz miec jakiegos ulepa ktory nie bedzie polaczeniem najlepszych
cech z tych obu, bo zawsze cos stoi na przeszkodzie, tylko bedzie jakas
wypadkowa. Okaze ze wcale to nie jest takie fajne jak mialo byc.
Kasy nie odzyskasz, bo nikt tego nie bedzie chcial kupic, a nawet jak
juz jakis ulamek. I ani ni pojezdzisz ani nie bedziesz mial kiedy.
Tak to zwykle wyglada. To nie prl gdzie nic nie bylo i ludzie wsadzali
silnik od zaporozca w rame od urala.
Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i
szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest
jeszcze kilka innych marek.
Czlowiek jest elastyczny, szybko moze sie przestawic na nowa ergonomie i
znalezc w niej przyjemnosc.
Tmek
Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-21 20:36:29 - "max650"
Użytkownik "BUNIEK" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nfahuv$duq$...@u...news.interia.pl...
>Witam
>Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla
>jako kolejny.
>Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
>elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
>Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
>Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
>silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
>ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
>O ile wiem oba piece w tych motocykla wywodzą sie z CBR600 i tu dochodzimy
>do meritum - czy praktykuje sie swapy silników w motocyklach.
>Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
>zrealizowania ?
>To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo
>210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
>Szukający motocykla idealnego
>Buniek
Jest jeszcze kwestia bezpieczeństwa - hamulce, które mają zatrzymać 58 konną
maszynę niekoniecznie sprawdzą się ze 100 konnym potworem, a i
sztywność/wytrzymałość ramy też może stanowić problem dla większych
przeciążeń:)
Przeróbka punktów mocowania silnika, jakieś przedłużki wątpliwej
wytrzymałości, same niewiadome.
Pozdrawiam.
Paweł H.
Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-21 20:55:14 - "BUNIEK"
>konną maszynę niekoniecznie sprawdzą się ze 100 konnym potworem, a i
>sztywność/wytrzymałość ramy też może stanowić problem dla większych
>przeciążeń:)
>Przeróbka punktów mocowania silnika, jakieś przedłużki wątpliwej
>wytrzymałości, same niewiadome.
Swap byłby na bazie CBF600 i silnik z Horneta - oba są na wtrysku CBF
posiada 2 tarcze tak jak hornet i posiada sztywną albuminową ramę od 2008
roku.
Buniek
Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-21 21:04:19 - "BUNIEK"
>rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty
>mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia dopasowania
>wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa, gaznik tego nie ma,
>jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie innej pompy. Trzeba
>przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co z licznikimai i
>kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa na ktora musi byc
>miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie podpasuja, w kolach musza
>byc czujniki i reszta tego wszystkiego.
Punkty mocowania to chyba największy problem , nie zdziwiłbym sie jakby
CBF600 mial wiele elementów wspólnych z Hornetem pompa ABS i kilka innych
drobiazgów.
Dodam ze CBF 600 jest na wtrysku od któregoś rocznika i ma aluminową ramę.
>Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i
>szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest jeszcze
>kilka innych marek.
Owszem, ale ciężko na cos sie zdecydować jak nie ma jak pojeździć, a jazda
testowa to za mało. W sumie CBF600 tez nie jeździłem ale jest bliźniaczy do
mojego CBF500, ciekawe ile jest mocniejszy. inaczej różnica w dynamice
miedzy 500 a Hornetem jest ogromna, ciekawe jak to wygląda miedzy CBF600 a
Hornetem
Jeszcze jest CBF1000 staruszek i CBF1000F ten ostatni prawdopodobnie spełnia
moje oczekiwania ale jest jeszcze drogi.
Buniek
Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-22 19:52:36 - h...@g...com
> Witam
> ...
> Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
> zrealizowania ?
> > To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo
> 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
> Szukający motocykla idealnego
> Buniek
Z własnego doświadczenia wiem, że za kasę, którą wydasz na tego ulepa, kupisz konia,
który DALEKO wyprzedzi Twoje oczekiwania :D
Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
2016-04-23 10:23:58 - "BUNIEK"
>> zrealizowania ?
>> > To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM
>> > okolo
>> 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
>> Szukający motocykla idealnego
>> Buniek
>Z własnego doświadczenia wiem, że za kasę, którą wydasz na tego ulepa,
>kupisz konia, który DALEKO wyprzedzi Twoje oczekiwania :D
Prawdopodobnie masz racje, tak sobie analizowałem i doszedłem do wniosku, ze
taniej będzie wypożyczać na tydzień rożne motocykle aby wyrobić sobie
opinie.
I chyba zacznę od CBF 600.
Buniek