(ang. quality circles) - grupa pracowników różnych szczebli hierarchicznych, których celem jest analizowanie procesów produkcyjnych ze względu na kryterium jakości; także cały proces grupowania - tworzenia ww. kół jako metody podnoszenia jakości w organizacji.
Autor: Kaoru Ishikawa (prof. uniwersytetu w Tokio), rok: około 1961. W Japonii wprowadzane przez nauczanie społeczeństwa od najmłoszych pokoleń, w USA system ten się nie przyjął, ponieważ został wprowadzony pod przymusem.
Idea narodziła się w Japonii i jest jednym z elementów składowych koncepcji TQM (ang. Total Quality Management). Elementami charakterystycznymi dla koła jakości są: inicjatywa oddolna, spotkania poza godzinami pracy, dobrowolne uczestnictwo mające na celu przedstawienie metody rozwiązania zadanego problemu najwyższemu kierownictwu.
Wikipedia
DODAJ OGŁOSZENIE Ogłoszenie już od 200zł!
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl