18,6 mld euro na reklamę online w Europie w I poł. 2016 r., mobile ostro w górę
O 13,4 proc., z 16,4 mld euro do 18,6 mld euro, wzrósł w pierwszej połowie bieżącego roku europejski rynek reklamy internetowej - wynika z raportu IHS Markit i IAB Europe.
Najwięcej wydano na reklamę w wyszukiwarkach internetowych (9 mld euro, wzrost r/r o 13,3 proc.), reklamę graficzną (6,8 mld euro, wzrost o 18,2 proc.) i ogłoszenia - 2,7 mld euro (wzrost o 3,5 proc.).
Za 3,8 mld euro wydanych w Europie na reklamę online w pierwszych sześciu miesiącach br. odpowiadała reklama mobilna. Kanał mobile miał podobny udział zarówno w przypadku reklam w wyszukiwarkach, jak i reklam typu display - odpowiednio 32 proc. i 32,8 proc.
- Mobile odpowiada już za co trzecie euro wydawane na cyfrową reklamę w Europie. Prognozujemy, że kanał ten będzie odgrywał główną rolę w całym europejskim rynku reklamy online, oraz że utrzyma dwucyfrowe tempo wzrostu w 2016 r. - powiedziała Eleni Marouli, główna analityk w IHS Technology.
Nakłady na mobilną reklamę typu display wzrosły w pierwszej połowie br. o nieco ponad 61 proc. Segment ten szczególnie szybko rozwija się w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie odnotowano ponad 100-proc. wzrost, podczas gdy w Europie Zachodniej było to tylko 13 proc.
Z kolei na reklamę w wyszukiwarkach nakłady wzrosły o ponad 57 proc.
Autorzy raportu przewidują, że w całym 2016 r. nakłady na reklamę online w Europie wzrosną o ponad 10 proc. w porównaniu z 2015 r. internet ma być najszybciej rozwijającym się pod tym względem medium.
Analitycy IHS spodziewają się w tym roku w Europie 5,2 proc. wzrostu wydatków na reklamę w kinach, 5 proc. - na reklamę zewnętrzną, 4,3 proc. - na reklamę telewizyjną, 2,6-proc. na reklamę radiową oraz 4,6-proc. spadku nakładów na reklamę w mediach drukowanych.
Dołącz do dyskusji: 18,6 mld euro na reklamę online w Europie w I poł. 2016 r., mobile ostro w górę