2,2 mln abonentów platformy nc+, niższe przychody
Platforma cyfrowa nc+ miała na koniec II kwartału br. 2,2 mln abonentów, o 300 tys. mniej niż rok wcześniej. Spółka w I półroczu br. zanotowała spadek przychodów, ale wzrosło jej miesięczne ARPU - podano w raporcie finansowym TVN.
Liczba klientów ofert abonamentowych nc+ spadła w ujęciu rocznym, ale była taka sama jak na koniec I kwartału br. (więcej na ten temat). Miesięczne ARPU z usług abonamentowych w I półroczu 2014 roku wyniosło 67,6 zł, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Łączne przychody nc+ w pierwszych sześciu miesiącach br. osiągnęły poziom 1,072 mld zł, o 6 proc. mniej niż w analogicznym okresu ub.r. Z kolei EBITDA wyniosła ok. 221 mln zł, co oznacza wzrost aż o 45 proc.
Udział Grupy TVN w zysku nc+ w I półroczu br. osiągnął 22,3 mln zł. Rok wcześniej platforma miała stratę, a udział w niej TVN wyniósł 4,7 mln zł.
TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+, która powstała w wyniku fuzji Cyfry+ i platformy n. Większościowym udziałowcem nc+ jest Canal+ Cyfrowy, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.
Dołącz do dyskusji: 2,2 mln abonentów platformy nc+, niższe przychody