2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik
W 2007 r. spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich - ponad 15 proc. stracił Dziennik. Miniony rok był udany dla "Gazety Wyborczej", która zanotowała sprzedaż o 15 tys. egzemplarzy większą niż w 2006 roku. Przedstawiamy podsumowanie 2007 r.
Liderem sprzedaży na rynku dzienników w 2007 roku pozostał "Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła 514 tys. 499 sztuk, czyli o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła "Gazeta Wyborcza", której w 2007 roku średnia sprzedaż wyniosła 443 tys. 307 sztuk i wzrosła o 3,4 proc. wobec 2006 roku.
Trzecie miejsce przypadło "Super Expressowi". Średnia sprzedaż tego dziennika spadła o 0,3 proc. i wyniosła 197 tys. 414 egzemplarzy.
Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła 183 tys. 368 egzemplarzy i była niższa niż w 2006 roku o 15,2 proc. Straciła również "Rzeczpospolita".
Tytuł |
Dzienniki ogólnopolskie |
|||
|
2007 |
2006 |
||
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|||
Fakt | 514499 | 513683 | ||
Gazeta Wyborcza | 443307 | 428335 | ||
Super Express | 197414 | 199176 | ||
Dziennik | 183368 | 216248 | ||
Rzeczpospolita | 146008 | 150568 | ||
Gazeta Prawna | 74712 | 69532 | ||
Przegląd Sportowy | 67625 | 72441 | ||
Puls Biznesu | 20122 | 20265 | ||
Parkiet | 11521 | 9532 |
Łączna sprzedaż wszystkich dzienników (m.in. Polski) w 2007 r. wyniosła 2,41 mln egzemplarzy i była o 2,2 proc. mniejsza niż rok wcześniej. Co dalej? Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, szefa grupy domów mediowych OMD, cytowanego przez GW, w tym roku na rynku zabraknie miejsca dla jednego z tytułów.
Dołącz do dyskusji: 2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik