SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik

W 2007 r. spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich - ponad 15 proc. stracił Dziennik. Miniony rok był udany dla "Gazety Wyborczej", która zanotowała sprzedaż o 15 tys. egzemplarzy większą niż w 2006 roku. Przedstawiamy podsumowanie 2007 r.

Liderem sprzedaży na rynku dzienników w 2007 roku pozostał "Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła 514 tys. 499 sztuk, czyli o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła "Gazeta Wyborcza", której w 2007 roku średnia sprzedaż wyniosła 443 tys. 307 sztuk i wzrosła o 3,4 proc. wobec 2006 roku.

Trzecie miejsce przypadło "Super Expressowi". Średnia sprzedaż tego dziennika spadła o 0,3 proc. i wyniosła 197 tys. 414 egzemplarzy.

Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła 183 tys. 368 egzemplarzy i była niższa niż w 2006 roku o 15,2 proc. Straciła również "Rzeczpospolita".

Tytuł

Dzienniki ogólnopolskie


2007

2006

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Fakt 514499 513683
Gazeta Wyborcza 443307 428335
Super Express 197414 199176
Dziennik 183368 216248
Rzeczpospolita 146008 150568
Gazeta Prawna 74712 69532
Przegląd Sportowy 67625 72441
Puls Biznesu 20122 20265
Parkiet 11521 9532

Łączna sprzedaż wszystkich dzienników (m.in. Polski) w 2007 r. wyniosła 2,41 mln egzemplarzy i była o 2,2 proc. mniejsza niż rok wcześniej. Co dalej? Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, szefa grupy domów mediowych OMD, cytowanego przez GW, w tym roku na rynku zabraknie miejsca dla jednego z tytułów.


Dołącz do dyskusji: 2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl