3 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1, 43 mln zł z reklam
Mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów w minionym sezonie oglądało na antenie TVP1 ponad 3 mln widzów. Największą popularnością cieszył się finał rozgrywek, w którym Bayern Monachium pokonał Borussię Dortmund.
TVP1 w sezonie 2012/2013 nadawała po jednym meczu Ligi Mistrzów w środy o 20.40. Średnia oglądalność tych transmisji wyniosła 3,08 mln osób, co przełożyło się na 21,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W poprzednim sezonie 2011/2012 spotkania Ligi Mistrzów pokazywał Polsat. Rozgrywki na antenie tej stacji cieszyły się mniejszą popularnością - oglądało je tam średnio 2,19 mln widzów, a udział wyniósł odpowiednio 16,17 proc. i 17,83 proc. (więcej na ten temat)
We właśnie zakończonym sezonie najwięcej widzów zgromadził w TVP1 finałowy mecz między Borussią Dortmund a Bayernem Monachium, który w sobotę 25 maja br. oglądało 6,96 mln widzów przy udziale wynoszącym 45,22 proc. Drugie miejsce zajęło spotkanie między Borussią a Realem Madryt, które śledziło 4 mln osób.
W paśmie nadawania Ligi Mistrzów w Jedynce stacja ta minimalnie przegrywała tylko z TVP2, nadającą wówczas głównie “Na dobre i na złe” i filmy fabularne, osiągając 21,57 proc. udziału. Za TVP1 uplasowały się TVN (12,63 proc.) i Polsat (10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej Jedynka była liderem przed Dwójką.
Wpływy TVP1 z reklam nadawanych przy meczach Ligi Mistrzów wyniosły 42,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Liga Mistrzów nadawana była też w minionym sezonie na stacji nSport, dostępnej na platformie n (obecnie nc+) i w niektórych sieciach kablowych. Kanał ten najpierw w tygodniu pokazywał po cztery spotkania, a w dalszych fazach rozgrywki jeden lub dwa mecze. Spotkania w nSport w sezonie 2012/2013 oglądało średnio 74 tys. widzów przy udziale wynoszącym 0,52 proc. w 4+ i 0,63 proc. w 16-49 (dane łącznie z powtórkami).
Od kwietnia br. spotkania Ligi Mistrzów obecne były także w Canal+ Sport, gdzie pokazano równolegle z nSport łącznie kilka meczów - zgromadziły one średnio 361 tys. osób, a udział stacji wyniósł odpowiednio 2,57 proc. i 3,29 proc.
Najwięcej widzów w kanałach nc+ śledziło spotkanie Borussi Dortmund i Realu Madryt. Na antenie nSport oglądało je 825 tys. widzów przy udziale 6,14 proc., w Canal+ Sport - 564 tys. widzów (udział wyniósł 4,75 proc.). Z kolei finałowy mecz z 25 maja br. do nSport przyciągnął 301 tys. osób przy udziale na poziomie 2,10 proc., a do Canal+ Sport - 225 tys. osób (udział wyniósł 1,50 proc.).
Widownia Ligi Mistrzów w TVP1 na tle konkurencji
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP2 |
3 097 327 |
21,57% |
18,14% |
TVP1 - LM |
3 076 768 |
21,13% |
21,85% |
TVN |
1 813 282 |
12,63% |
12,73% |
Polsat |
1 437 652 |
10,01% |
13,02% |
Topowe mecze rozgrywek
Top mecze w TVP1 |
Wszyscy 4+ |
||||
Mecz |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
BORUSSIA DORTMUND - BAYERN MONACHIUM |
25-05-2013 |
20:28 |
23:00 |
6 962 914 |
45,22% |
BORUSSIA DORTMUND - REAL MADRYT |
24-04-2013 |
20:26 |
22:48 |
4 003 924 |
28,11% |
FC BARCELONA - BAYERN MONACHIUM |
01-05-2013 |
20:27 |
22:44 |
3 814 883 |
25,70% |
Dołącz do dyskusji: 3 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1, 43 mln zł z reklam