Na 11 listopada 2019 roku AliExpress szykuje Światowy Dzień Zakupów. Dołączą sprzedawcy z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji
Chińska platforma sprzedażowa AliExpress zapowiedziała na 11 listopada 2019 roku kolejną odsłonę Światowego Dnia Zakupów, w którym internauci mogą kupić wybrane produkty z atrakcyjnymi rabatami. Według zapowiedzi w tegorocznej edycji pojawią się po raz pierwszy oferty od sprzedawców pochodzących z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji. AliExpress udostępnia polskim użytkownikom przewodnik ułatwiający korzystanie ze Światowego Dnia Zakupów.
AliExpress, platforma internetowej sprzedaży detalicznej należąca do Grupy Alibaba zapowiedziała tegoroczną edycję Festiwalu Zakupów, która odbędzie się 11 listopada.
W tym roku AliExpress po raz pierwszy umożliwi udział w wydarzeniu zagranicznym firmom z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji. Firma twierdzi, że tym samym umacnia pozycję małych i średnich przedsiębiorstw w mikro i makro skali oraz buduje ich wartość na kluczowych rynkach, gdzie działa AliExpress.
W Chinach dzień 11 listopada jest powszechnie znany jako „Dzień Singla”, ponieważ zapis daty przypomina cztery „kije” - termin stosowany w odniesieniu do kawalerów i panien. Na początku lat 90. grupa chińskich studentów spopularyzowała 11 listopada jako wydarzenie mające na celu zmianę negatywnego nastawienia wobec statusu singla. Prezes zarządu i dyrektor generalny Alibaba, Daniel Zhang, wybrał to niepopularne święto jako narzędzie do wypromowania nowej wówczas jednostki biznesowej Alibaba pod nazwą Tmall, zachęcając singli do sprawiania sobie samemu prezentów właśnie tego dnia.
W ciągu ostatniej dekady data 11 listopada przerodziła się w święto zakupów. Jak twierdzi AliExpress obecnie jest to największe na świecie, 24-godzinne wydarzenie, podczas którego sprzedaż znacznie przekracza obroty uzyskiwane łącznie w USA podczas Black Friday i Cyber Monday.
Według zapowiedzi jedenasta edycja wydarzenia jest wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy mogą w niej uczestniczyć firmy z Rosji, Hiszpanii, Włoch i Turcji. Obecnie AliExpress obsługuje ponad 200 krajów i regionów na całym świecie, w tym Rosję, Hiszpanię, Francję, Stany Zjednoczone, Brazylię, Polskę i Bliski Wschód.
Zgodnie z obietnicą tegoroczne wydarzenie skupi się na następujących trendach: nowej formie konsumpcji, nowym biznesie i budowaniu ekologicznie społeczeństwa. Na konsumentów będą czekały promocje typu pop-up oraz różnorodne działania w sieci i poza nią w 35 miastach piętnastu krajów i regionów.
- 11 listopada to nie tylko festiwal dla konsumentów rodzimego, chińskiego rynku - zaznacza Jiang Fan, prezes platform Alibaby Tmall i Taobao - Jest to święto skierowane do 900 milionów klientów na całym świecie, którzy stanowią nieodłączną całość cyfrowej gospodarki Alibaby.
Festiwal Zakupów AliExpress rozpoczął się w 2009 r. Początkowo uczestniczyło w nim 27 firm. W ub.r. w tym wydarzeniu udział wzięło blisko 180 tys. podmiotów, a konsumenci wydali wówczas w ciągu 24 godzin 213,5 mld RMB (30,8 mld dol.).
Zapowiadając tegoroczną edycję Festiwalu Zakupów platforma AliExpress udostępniła polskim użytkownikom graficzny przewodnik ułatwiający zakupy przy okazji tego wydarzenia. Prezentujemy ją poniżej.
W II kwartale 2019 roku koncern Alibaba Group, do którego należy AliExpress zanotował wzrost przychodów o 42 procent, zaś zysk netto spółki przekroczył kwotę 2,7 mld dolarów. Z serwisów prowadzonych przez Alibabę korzysta średnio 674 mln użytkowników w skali roku, w ciągu kwartału przybyło ich 20 mln.
Dołącz do dyskusji: Na 11 listopada 2019 roku AliExpress szykuje Światowy Dzień Zakupów. Dołączą sprzedawcy z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji