Allegro: Koniec ery aukcji, czas na „kup teraz”
- Przyszłością Allegro są inwestycje w zakupy natychmiastowe, ponieważ właśnie tego oczekują od nas klienci - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
Według najnowszych badań, „kup teraz” to ponad 80 procent spośród wszystkich ofert prezentowanych obecnie w serwisie Allegro.pl. - To znak czasów oraz zmieniającej się rzeczywistości, która nas otacza. Jeszcze 10 lat temu wśród klientów Allegro.pl dominowali mężczyźni, teraz są to również kobiety. Użytkownicy Allegro są zazwyczaj w wieku 19-24 lata. Liczby mówią same za siebie: statystyczny użytkownik naszego serwisu dokonuje średnio 4 zakupów miesięcznie, a użytkowników takich mamy ok. 15,5 miliona. Najpopularniejsze kategorie wśród klientów to: odzież/obuwie, dla dzieci, uroda, dom i ogród oraz motoryzacja. Wiemy, że dla internautów Allegro jest serwisem sprzedażowym pierwszego wyboru - mówi Katarzyna Kuśnierska.
Twórcy serwisu Allegro, który od środy (więcej na ten temat) można oglądać w zupełnie nowej odsłonie graficznej, są pewni, że e-commerce to przyszłość polskiego handlu. - Już w tym momencie udział polskiego e-commerce w rynku sprzedaży wynosi 4 procent. Jesteśmy pod tym względem na czwartym miejscu na świecie. Wyprzedzają nas tylko Czechy (5 procent), USA (10 procent) oraz Wlk. Brytania (11 procent). Ta działka ma w naszym kraju ogromny potencjał wzrostu - podkreśla Łukasz Nowak, dyrektor produktów platform transakcyjnych w Allegro.pl.
Nowak przyznaje, że nie zawsze dane liczbowe wyglądały tak dobrze. - Polski rynek e-commerce istotnie zaczął się zmieniać dopiero w 2012 roku. Właśnie wtedy zauważyliśmy, że w Polsce zaczęła się na dobre rozwijać sprzedaż wielokanałowa i firmy odważyły się oferować swoje produkty przez internet. Wcześniej obserwowaliśmy na tym rynku swoisty zastój - mówi Nowak.
Łukasz Nowak podkreśla jednocześnie, że coraz większą rolę w kanałach sprzedaży przez internet odgrywają obecnie urządzenia mobilne. - W styczniu 2013 roku ruch z urządzeń mobilnych w serwisie Allegro.pl wyniósł średnio 2,5-2,8 procent. To dla nas bardzo ważny znak i zamierzamy w tę działkę mocno zainwestować - podkreśla szef produktów platform transakcyjnych w Allegro.pl.
>>> Interaktywni chwalą nowe Allegro: lekko, czytelnie, jak w e-sklepie
Każdego miesiąca w Allegro.pl udostępnianych jest ok. 32,5 mln ofert, a w ciągu jednej minuty zawieranych jest średnio 380 transakcji.
Allegro.pl ma 15,5 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ok. 70 tys. to firmy. W grudniu ub.r. Allegro.pl odwiedziło 10,44 mln użytkowników, którzy wykonali 4,66 mld odsłon (zobacz szczegółowe dane z Megapanelu PBI/Gemius).
Dołącz do dyskusji: Allegro: Koniec ery aukcji, czas na „kup teraz”