SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro zmienia cennik dla sprzedawców. „Uproszczenie zasad naliczania prowizji”

Serwis Allegro zapowiedział zmianę wysokości prowizji i naliczania opłat za wystawienie przedmiotów w niektórych kategoriach. Prowizje w takich działach jak Antyki i Sztuka, Przemysł czy Biuro i reklama będą stałe na poziomie 10 procent ceny sprzedaży. - Wyższe prowizje od sprzedaży zostały wprowadzone jednocześnie z rezygnacją z opłaty za wystawienie oraz dodatkowe zdjęcia. To zachęta dla większej grupy sprzedawców do rozpoczęcia sprzedaży w naszym serwisie - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.

 

W ogłoszeniu o zmianach w regulaminie Allegro informuje, że prowizje i opłaty zmieniają się w niektórych kategoriach produktów.

Do tej pory prowizja zależna była od końcowej ceny sprzedanego przedmiotu i wahała się pomiędzy 0,5 a 7 proc., teraz stawki są jednolite i wynoszą od 6 do 10 proc. wartości sprzedaży.

Najwyższe stopy prowizji (10 proc.) obowiązują w takich kategoriach jak Antyki i sztuka, Biuro i reklama (z wyłączeniem usług) oraz Przemysł (bez Maszyny i Urządzenia oraz Usługi i w podkategorii Odzież robocza i BHP).

9-procentowa stawka została ustalona w kategorii Kolekcje. 8 proc. prowizji trzeba zapłacić w działach Instrumenty (z wyjątkiem podkategorii Gitary i akcesoria, Instrumenty klawiszowe i MIDI), Przemysł (Maszyny i Urządzenia) oraz Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro zapytany o przyczyny wprowadzenia nowych prowizji wyjaśnia, że celem jest pobudzenie sprzedaży w segmentach serwisu objętych zmianami.

- Ostatnie zmiany w cenniku to głównie uproszczenie zasad naliczania prowizji. Wyższe prowizje od sprzedaży zostały wprowadzone jednocześnie z rezygnacją z opłaty za wystawienie oraz dodatkowe zdjęcia - tłumaczy Paweł Klimiuk. - Chcemy żeby na Allegro klienci mogli kupić wszystko czego potrzebują, dlatego możliwość wystawiania za darmo w tych kategoriach, to zachęta dla większej grupy sprzedawców do rozpoczęcia sprzedaży w naszym serwisie oraz do zwiększenia asortymentu wystawianego na sprzedaż. Wg nowego cennika sprzedawca nie ponosi ryzyka związanego z kosztami wystawienia w sytuacji, jeśli jego towary nie zostaną kupione. Zapłaci serwisowi prowizję tylko w sytuacji kiedy sprzeda towar - kończy rzecznik Allegro.

W ub.r. serwis Allegro został sprzedany przez koncern Naspers konsorcjum kilku funduszy inwestycyjnych za ponad 3,2 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Allegro zmienia cennik dla sprzedawców. „Uproszczenie zasad naliczania prowizji”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech
Przecież od dawna na allegro kupuje się poprzez znalezienie telefonu do sprzedawcy i dogadanie się poza portalem. Jak dla mnie mogą ustawić nawet 120% prowizji od sprzedaży, bo i tak nie zobaczą z tego ani grosza.
0 0
odpowiedź
User
@Wojciech
To dla nich nie problem. Oni badają odsłony, a następnie wyrywkowo transakcje. Jeśli wziąć pod uwagę historię ich działania, za rok do dwóch lat sami zaczną sprzedawać w tych kategoriach, bo widzą, że na IT marże są słabe, a z butami i odzieżą zaczynają przegrywać z konkurencją. Tymczasem w powyższych kategoriach nie ma w Polsce mocnej konkurencji.
0 0
odpowiedź
User
privat
6 do 10% za pośrednictwo w sprzedaży przez portal to zwykłe zdzierstwo. Często zdarza się, że sam sprzedawca ma mniejszą marżę.
0 0
odpowiedź