Allegro zmienia cennik dla sprzedawców. „Uproszczenie zasad naliczania prowizji”
Serwis Allegro zapowiedział zmianę wysokości prowizji i naliczania opłat za wystawienie przedmiotów w niektórych kategoriach. Prowizje w takich działach jak Antyki i Sztuka, Przemysł czy Biuro i reklama będą stałe na poziomie 10 procent ceny sprzedaży. - Wyższe prowizje od sprzedaży zostały wprowadzone jednocześnie z rezygnacją z opłaty za wystawienie oraz dodatkowe zdjęcia. To zachęta dla większej grupy sprzedawców do rozpoczęcia sprzedaży w naszym serwisie - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.
W ogłoszeniu o zmianach w regulaminie Allegro informuje, że prowizje i opłaty zmieniają się w niektórych kategoriach produktów.
Do tej pory prowizja zależna była od końcowej ceny sprzedanego przedmiotu i wahała się pomiędzy 0,5 a 7 proc., teraz stawki są jednolite i wynoszą od 6 do 10 proc. wartości sprzedaży.
Najwyższe stopy prowizji (10 proc.) obowiązują w takich kategoriach jak Antyki i sztuka, Biuro i reklama (z wyłączeniem usług) oraz Przemysł (bez Maszyny i Urządzenia oraz Usługi i w podkategorii Odzież robocza i BHP).
9-procentowa stawka została ustalona w kategorii Kolekcje. 8 proc. prowizji trzeba zapłacić w działach Instrumenty (z wyjątkiem podkategorii Gitary i akcesoria, Instrumenty klawiszowe i MIDI), Przemysł (Maszyny i Urządzenia) oraz Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro zapytany o przyczyny wprowadzenia nowych prowizji wyjaśnia, że celem jest pobudzenie sprzedaży w segmentach serwisu objętych zmianami.
- Ostatnie zmiany w cenniku to głównie uproszczenie zasad naliczania prowizji. Wyższe prowizje od sprzedaży zostały wprowadzone jednocześnie z rezygnacją z opłaty za wystawienie oraz dodatkowe zdjęcia - tłumaczy Paweł Klimiuk. - Chcemy żeby na Allegro klienci mogli kupić wszystko czego potrzebują, dlatego możliwość wystawiania za darmo w tych kategoriach, to zachęta dla większej grupy sprzedawców do rozpoczęcia sprzedaży w naszym serwisie oraz do zwiększenia asortymentu wystawianego na sprzedaż. Wg nowego cennika sprzedawca nie ponosi ryzyka związanego z kosztami wystawienia w sytuacji, jeśli jego towary nie zostaną kupione. Zapłaci serwisowi prowizję tylko w sytuacji kiedy sprzeda towar - kończy rzecznik Allegro.
W ub.r. serwis Allegro został sprzedany przez koncern Naspers konsorcjum kilku funduszy inwestycyjnych za ponad 3,2 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Allegro zmienia cennik dla sprzedawców. „Uproszczenie zasad naliczania prowizji”